• VärstaGrymmaTjejen

Hur får man vitt hår?

Tycker det är så himla snyggt med sådär superljust hår. Alltså typ vit-blondt som Amanda i IDOL har. Men hur lyckas man få det? När jag bleker så blir det visserligen ljust, men tar jag sån extrem-blekning så blir det mer gult? VAd gör jag för fel?

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • Svar på tråden Hur får man vitt hår?
  • smulan 75

Råder dig att göra det på salong,tyvärr e det mkt svårt att få det "vitt" när man färgar själv

• Monica S

Vill oxå veta!!
    Skitsnyggt!

• VärstaGrymmaTjejen
    smulan 75 skrev 2007-10-29 18:15:11 följande:
    Råder dig att göra det på salong,tyvärr e det mkt svårt att få det "vitt" när man färgar själv
    Har förstått det.. Men undrade om jag gjorde nåt fel eller om det verkligen inte finns något sätt att göra det på själv, eftersom det är så dyrt att göra sådant på salong...
    Men tack för ditt svar!
  • AmorVincitOmnia

silverschampoo funkar om du får ditt hår relativt ljust. Annars kan du köra med extrem blekning å sedan lägga på LÓreals färg i nyans stockholm eller helsinki, de neutraliserar alla gula pigment som är kvar och håret blir vitt!!

• AmorVincitOmnia

av bilden att dömma har du riktigt ljust hår redan, lägg bara färgen från LÓreal över det så blir det platinablont...

• VärstaGrymmaTjejen
    AmorVincitOmnia skrev 2007-10-29 19:25:16 följande:
    silverschampoo funkar om du får ditt hår relativt ljust. Annars kan du köra med extrem blekning å sedan lägga på LÓreals färg i nyans stockholm eller helsinki, de neutraliserar alla gula pigment som är kvar och håret blir vitt!!
    Tack så hemskt mycket!!!
  • VärstaGrymmaTjejen
    AmorVincitOmnia skrev 2007-10-29 19:29:33 följande:
    av bilden att dömma har du riktigt ljust hår redan, lägg bara färgen från LÓreal över det så blir det platinablont...
    Tack! Ska prova det! Var hittar man den färgen? I vanliga butiker som säljer hårfärg?
  • VärstaGrymmaTjejen

Tack så mycket! Mitt ex är inne i en större stad nu med vår son så jag ska nog ringa honom och be honom köpa med till mig!

• Nihil

Jag brukade bleka mitt hår med en blekning från loreal som hette maximum nånting.
    Sedan medan håret fortfarande var lite poröst efter blekningen så brukade jag ha i en lila toning som jag köpte hos frisören, den tog bort allt det gula och håret blev kritvitt, man får akta bara så inte toningen sitter för länge, då kan man få lila slingor.
    Mellan toningarna så använde jag lila schampo från lush eller blått schampo från toni & guy varannan tvätt.

Svar på tråden Hur får man vitt hår?