• MammaU

Roliga konstiga speciella saker vi gör som gravida!

Kan vi inte samla alla roliga tokiga dråpliga knäppa händelser vi gör/råkar ut för som gravida. Alltid kul att få skratta lite mitt i allt!

Mitt "bidrag" hittills är idag då jag och dotter på 2.5 år skulle ta oss till ett shoppingcenter och köpa pysselgrejer på panduro. Det tar ca 45 minuter dit. På vägen kände jag mig supertrött, gäspade och undrade vad jag gett mig in på... men så somnade tjejen bak och då körde mamma=jag in på en P-ficka och skulle vila ögonen lite hehe... fällde sätet la dunvästen över mig...
    poff så somnade jag som en liten gris och sov en och en halv timme tills tösen bak vaknade och frågade "vad gör du mamma"?

Snacka om gravidtrött! Är i v 9 och denna tröttheten är verkligen förlamande!

Hihi!

Fler historier????

• Svar på tråden Roliga konstiga speciella saker vi gör som gravida!
  • mamma37

Detta hände mig under min andra graviditet: (ganska klassisk kanske!!)

Jag hade 3 veckor kvar o var på ett köpcenter o kände mig nödig. Gick på toa och hade mammatrosor (höööga), strumpbyxor och en vid mammaklänning.
    Kommer ut från toan o känner mig allmänt avslappnad när en man knackar mig försynt på axeln att jag hade stoppat en bit av klänningen innanför strumpbyxorna.........

Oj vad vi skrattade o jag kan ibland undra över denna synen med mage o dessa enorma men underbart sköna trosor

Ullis H : vilken underbar historia

• MammaU

*puffar*

det måste finnas fler roliga historier!!

mamma37 - jag ser synen framför mig *s*

• Anel85

Jag kan dela med mig =) Har lite med dessa roliga hormoner att göra!

Jag har aldrig haft munsår tidigare men nu när jag blev gravid så fick jag det. Blev helt galen över det! Tyckte det såg såå fult och äckligt ut!
    Jag låg i sängen och så kom min sambo och la sig bredvid mig för att mysa lite men jag tyckte att rå stirrade på mitt munsår!! Så från ingen stans bara röt jag åt honom "kolla inte på mig sådär!"
    Han blev helt paff! Han sa bara "Okeeej.." och gick därifrån! Haha! Var ju inte alls meningen och han hade inte tittat på mitt munsår, han ville bara mysa lite ;)

• Miiiaaa

Min sambo får inte vara nära mitt ansikte med sitt ansikte.
    DÅ ryggar jag bakåt, det känns som om jag inte får luft. Så det blir väldigt snabba pussar här hemma.

Sambon tycker att det är urjobbigt, han älskar att pussas!!

Konstigt beteende?

• Anel85
    Miiiaaa skrev 2007-10-30 14:30:12 följande:
    Min sambo får inte vara nära mitt ansikte med sitt ansikte.DÅ ryggar jag bakåt, det känns som om jag inte får luft. Så det blir väldigt snabba pussar här hemma.Sambon tycker att det är urjobbigt, han älskar att pussas!! Konstigt beteende?
    Den lät jobbig du..! Men har hört om dom som inte tål sina män när dom är gravida! Själv kan jag inte låta bli min Jag har alltid varit väldigt pussig av mig men det är ännu värre nu säger han! Många gånger suckar han för att det blir för mkt
  • susidus75

Ullis H skrev 2007-10-29 18:46:49 följande:

Kan vi inte samla alla roliga tokiga dråpliga knäppa händelser vi gör/råkar ut för som gravida. Alltid kul att få skratta lite mitt i allt!Mitt "bidrag" hittills är idag då jag och dotter på 2.5 år skulle ta oss till ett shoppingcenter och köpa pysselgrejer på panduro. Det tar ca 45 minuter dit. På vägen kände jag mig supertrött, gäspade och undrade vad jag gett mig in på... men så somnade tjejen bak och då körde mamma=jag in på en P-ficka och skulle vila ögonen lite hehe... fällde sätet la dunvästen över mig...poff så somnade jag som en liten gris och sov en och en halv timme tills tösen bak vaknade och frågade "vad gör du mamma"? Snacka om gravidtrött! Är i v 9 och denna tröttheten är verkligen förlamande!Hihi!Fler historier????
    Känner igen mig. Somnade vid köksbordet härom dagen. Nu förstår jag hur små barn kan somna med huvudet i tallriken =)
  • Miiiaaa

Anel85 skrev 2007-10-30 14:32:23 följande:

Den lät jobbig du..! Men har hört om dom som inte tål sina män när dom är gravida! Själv kan jag inte låta bli min Jag har alltid varit väldigt pussig av mig men det är ännu värre nu säger han! Många gånger suckar han för att det blir för mkt
    Ja JAG kan pussa på honom, men han får inte pussa på mig.

Helt sjukt, jag vet.....
  • Anel85
    Miiiaaa skrev 2007-10-30 14:35:07 följande:
    Anel85 skrev 2007-10-30 14:32:23 följande:
    Ja JAG kan pussa på honom, men han får inte pussa på mig.Helt sjukt, jag vet.....
    Haha jaha! På de viset Knepigt!!
  • Jeanette1986

När jag va gravid så bad jag min sambo åka och köpa hamburgare, hade riktigt sug och inget annat skulle ta bort suget..
    Efter några tuggor märker jag att jag inte fått nån dressing på hamburgaren! Blir helt förstörd, går in till min sambo som satt i datarummet och störtgråter! Min sambo sa att jag såg ut som ett litet barn med darrande underläpp och stora tårar som rinner. Själv tyckte jag att allt va förstört för att jag inte fått nån dressing och jag va ju sååå sugen :P

Svar på tråden Roliga konstiga speciella saker vi gör som gravida!