Kaffetunna!
Hallå! Läste precis på vårguiden att man ska vara försiktig med kaffe under graviditeten... någon som vet varför?! Oj oj, jag som dricker en del kaffe. I alla fall 3-4 koppar om dagen när jag jobbar. Någon?
Hallå! Läste precis på vårguiden att man ska vara försiktig med kaffe under graviditeten... någon som vet varför?! Oj oj, jag som dricker en del kaffe. I alla fall 3-4 koppar om dagen när jag jobbar. Någon?
puff*
ingen?
Upp till tre koppar om dagen ska vara okej. Såhär står det på livsmedelsverkets hemsida:
"Kaffe och te
Tills vidare rekommenderar vi gravida och ammande att begränsa sitt intag av koffein till maximalt 300 mg per dag. Det motsvarar ca 3 koppar kaffe (1 kaffekopp = 150 ml) eller 4-5 koppar te (1 tekopp = 250 ml)."
Jag äääälskar mitt kaffe!! Jag har gjort så att jag dricker 2 koppar om dagen, inga meskoppar här inte utan themuggar eller vad man ska säga, dock inte fulla Jag vet att det kan räknas som lite mycket, men jag tror inte att barnet tar skada av det. Det är iaf bättre med de 2 än mina 5-6 som det kunde bli innan graviditeten. Jag har ju även slutat röka så jag tycker nog att jag ligger på +sidan