• Anonym (vilja)

finns hjälp?? Torr vid sex trots att jag är kåt

Skulle vilja ha tips vad som finns att göra!! Tex om det finns tabletter el något som kan hjälpa till att fukta upp. Är mycket jobbigt för mig när det inte blir tillräckligt fuktigt där fast jag är otroligt upphetsad!

• Svar på tråden finns hjälp?? Torr vid sex trots att jag är kåt
  • Nyfiken gul

använder du preventivmedel??  - Såna saker kan göra att man är mer skör o torr i underlivet. Kanske prova att byta p-medel?

försök med extra glidmedel! Barnolja är jättebra och torkar inte utan förblir kladdigt hela samlaget igenom..

• Anonym

jag har samma... vi använder glidmedel..

• Anonym (klick)

Samma problem här men har löst det med glidmedel,fungerar hur bra som helst.Det finns ett bra på apoteket som heter klick,prova det.

• Anonym (b)

annars funkar det bra med barnolja. olivolja eller annan matolja funkar också om det är akutkris, likaså vaselin...

• Anonym (klick)

Vaselin är uttorkande har jag hört så det är inte alls bra för slemhinnorna.

• Jambosana

silikonbaserat glidmedel är bäst!

• Anonym

Har samma bekymmer, silikonbaserat glimedel e bäst som ovan skriver!

• Anonym (vilja)

men jag trodde kanske det fanns någon pilla typ som man kunde ta ibland som ökade på "fuktigheten" konstant! Så att vätskekärlen (eller vad dom heter) producerade mer fukt. vill inte min sambo ska tro att jag inte blir upphetsad ju, vet att det tänder honom enormt dom få gångerna det är som et ska där nere och vill han ska tro det är så alltid.

• Jambosana

P-piller och amning torkar ut slemhinnorna. Vet inte om det finns piller, men glidmedel funkar ju lika bra.

• Anonym (Linda)

Klick glidmedel som är vattenbaserat är inte bra enligt mig om man har problem med exempelvis torra slemhinnor låg lubrikation (fuktighet).
    Använd ett silikonbaserat glidmedel - de ger långvarigt och ordentligt glid. Ex. "Eros woman" som är kanonbra om man har problem.

Vissa produkter ex "Via max" från Bio Nordica ger ibland ökad lubrikation för vissa.
    "Via max powertabs" fanns tidigare men blev dock förbjudna/borttagna för att det fanns "ämnen" i som kunde vara farliga för de som har högt blodtryck eller hjärtproblem.
    Dessa ämnen framgick inte i innehållsdeklarationen.
    Vissa butiker säljer dock dessa fortfarande.

Svar på tråden finns hjälp?? Torr vid sex trots att jag är kåt