• äiti

mina gula tröjor med tryck har blivit lite grönaktiga vid tvätten

hur ska jag få de att bli gula igen??????
    snälla hjälp mig !!!

• Svar på tråden mina gula tröjor med tryck har blivit lite grönaktiga vid tvätten
  • Sundström

Jag är rädd att det inte går. Den har förmodligen tappat en del av sin gula färg och blivit lite grönaktig.

• äiti

oj finns det verkligen ingenting att göra?????

• MaddeMamman

har det kommit med något blått i tvätten?

• äiti

ja tyvärr så hade jag det .

• Sundström

Jag tror inte det. Jag vet ju inte exakt vad som hänt men det låter som att tröjan har släppt / färgat ifrån sig en del av sin gula färg och därför blir den grönaktig. Eller om ni har mycket järn eller koppar  så har tröjan sugit upp färgen och då får du testa att tvätta om den några gånger hos någon annan och se om det blir något bättre. Tyvärr!

Det du kan göra är att gå till affären där du köpte den och fråga om de vet något om tröjan. Om du kan göra något.

• Sundström
    MaddeMamman skrev 2007-10-29 19:50:38 följande:
    har det kommit med något blått i tvätten?
    Ja det säger en hel del. Tvätta om och se om den släpper den blå färgen men det blir svårt.

Lycka till!
  • äiti

finns det iinget att köpa ??? Jag har hört att det finns men vet inte mer än så..

• äiti

jag tvättar om tvätten igen nu.
    vet inte om det hjälper

• äiti

klorin törs jag inte använda för det är väl bara för helvita kläder

• MaddeMamman

Testa med lite grumme bleksalt blandat med tvättmedlet, och lägg i sådana tvättlappar som suger upp överskottsfärg.

• äiti

tack det ska jag köpa imorron boch testa

Svar på tråden mina gula tröjor med tryck har blivit lite grönaktiga vid tvätten