• skumbanan

Är ni sjuksköterskor med i A-kassan ?

Hejsan !
    Jobbar som sjuksköterska (fast anställd) sedan ett par år tillbaka. Är med i A-kassan men funderar på att gå ur. Jag betalar nästan 250 kr i månaden (3000 kr per år ) Hur stor är risken att man kommer att bli arbetslös egentligen ? Hur resonerar ni andra systar, är ni med i A-kassan eller inte ?

• Svar på tråden Är ni sjuksköterskor med i A-kassan ?
  • fröken sol

jag är med, men inte med i facket, funderar på att gå med igen i facket, då jag läser till barnmorska och känner att det kanske blir tryggare att ha något att luta sig emot om det händer något!

• Pyttan

jag är med både i fack o a-kassa.
    Känns väl tryggast så.

• Storasyster yster

Jag är med i både a-kassan och facket. Har en fast anställning sen några år tillbaka, men tycker också att det är känns tryggt att vara med i a-kassan.

~~* Lilla Tyris *~~
  • sandkornet

Hej!

Vi diskuterade just detta med A-kassa eller inte på jobbet idag. Jag är med, men funderar på att gå ur. Hur stor sannolikhet är det att man blir arbetslös som ssk med några år på nacken??? På jobbet verkade många fundera på att gå ur, men det är väl inte riktigt någon som vågar...
    Jag var med i facket, men gick ur för ett tag sedan. Kan inte se vad de gör för mig. Högre lön blir det ju inte i alla fall!!

• fröken sol

jag tänkte som er om facket, därför gick jag ur. Men barnmorskor är de som får flest anmälningar emot sig. Så jag kännermig en aning skraj att stå ensam då...

• Nidorina

Jag gick ur a-kassan för två månader sedan. Har fast jobb. Men facket är jag kvar i.

• Kaffekopp

Jag är med i A-kassan men inte i facket :)

• mandelbaum