Är skiträdd för att köra bil!
Jag är rädd för att köra bil, får oroskänslor innan jag ska göra det och tycker att det är otäckt med stadstrafik, får nästan ångest för det. Det är nästan som en fobi, alltså. Jag haft körkort länge men då jag inte haft bil så har jag inte kört så mycket överhuvudtaget. Nu har jag börjat köra lite smått då jag är beroende att kunna köra till mitt arbete.
Har kört vid ca 5-6 tillfällen de senaste två månaderna och det har gått bra fast jag har varit jättenojjig innan. I helgen hade jag ett rejält bakslag då jag körde i tung stadstrafik med min sambo i en annan stad än den jag bor i. Det var tung trafik och det gick jättedåligt. Min sambo skrek till för jag körde in i en fil för sakta och kom nära en annan bil som fick bromsa för mig.
Då blev jag jättenervös och jätteosäker och jag ville bara köra in till kanten och låta min sambo köra. Efter den händelsen så fortsatte det gå dåligt och jag gjorde en massa småfel hela tiden, bara för att jag var så spänd och nervös. Som tur var hände dock inget allvarligt. När vi kom fram så började jag gråta för att det var så hemskt.
Nu känner jag mig jätteledsen, jag måste köra snart igen men känner att en sån som jag har inte ute på vägarna att göra egentligen. Men jag har inget val för jag måste köra bil till jobbet. Kommer vara jättenervös innan nästa gång. Det är den nivån på det att jag nästan inte kan sova natten innan jag ska köra.
Hur ska jag bryta det här?? Det börjar verkligen bli ett problem för mig. Är det nån som känner igen sig?