• LKH

Resan med tvillingarna på SJ-tåget gick galant!

Jag vill bara förmedla min positiva känsla efter att har rest med SJ:s familjevagn. Jag var jättenervös innan eftersom vi hade tvillingvagnen med oss. Men allt gick hur bra som helst!

Vagnen kunde vi ha uppställd i familjevagnen på ditresan men på hemresan så fällde vi ihop den. Eftersom vi hade bokat "spädbarnsplats" så hade vi fyra säten för oss själva så det fanns gott om plats för grabbarna att ligga på sätena.

• Svar på tråden Resan med tvillingarna på SJ-tåget gick galant!
  • A01 T02

Kanon, att det gick så bra. Det var ju det jag sa(HAAAHHAA)

• Dantes matte

Skönt att det gick bra! Jag har ju som sagt bil men det börjar bli svårare och svårare att underhålla båda två nu när dom är större, förut somnade dom med en gång i bilen och sov hela resan från linköping till stockholm men nu behöver dom inte sova lika mycket så det är lite knepigt. Tur att jag inte åker till stockholm varje helg längre.

• Meltin

Hur gamla är barnen och reste du själv? Jag ska åka till Skåne i sommar, men jag måste nog flyga...Det känns alltför jobbigt att åka tåg med de ensam.Mina är 19 månader strax.

• mossan

har rest ensam på tåg med min lilla tjej dock aldrig i familjevagn.. så det finns spädbarnsplats också... det har iaf alltid gått bra med henne ändå.

• Mylittleboy

Hej hur gjorde du när du bokade "spädbarnsplats" på SJ tågen? Var det på X2000 eller InterCity tågen? Ska nämligen åka tåg med min 6 månaders bebis (han är 5 månader nu men blir 6 månader då vi ska åka).
    Blir tacksam för ett svar.

• LKH

Intercity tåg åkte vi. Vet ej hur det är med X2000? Det var bokningen som föreslog spädbarnsplats, vi visste inte att det fanns. Så fråga när du ringer och gör din bokning.

Lycka till!

• Saltis

Tjena!
    På X2000 finns inga spädbarnsplatser eller någon speciell familjevagn, men i vagn nr 6 är det lite mer utrymme pga av att den är handikapp anpassad, så det är större entre och det finns skötbord på toa.
    Fråga efter plats vid bord nära entre i den vagnen så få man lätt plats med både vagn och barn.
    Man får ta med sig 2 barn utan kostnad men om du vill ha extra sittplatser till dem är det 20kr per plats, väl värt de pengarna...tycker jag!
    Lycka till med resandet!

Svar på tråden Resan med tvillingarna på SJ-tåget gick galant!