• Cineline

Alkoholfritt vin

Skulle köpa alkoholfritt vin idag på systemet. Men upptäckte att det är 5 % alkohol i det. Hade ni druckit det?

• Svar på tråden Alkoholfritt vin
  • siamusen

0.5% var det vâl?

Annars far det inte kallas alkoholkfritt.?

Och ja 0.5 hade jag druckit. Det kallas alkoholfritt fran 0.5 och nedat just för att det inte paverkar nagot.

• 68an

5% lät ju mycket, då är det ju inte alkoholfritt. Det ska finnas annat.

Har för mig att jag läste att hälsokostbutiker har gott alkoholfritt vin men är inte hundra i minnet nu.

• Cineline

Ja, såklart... jag menade 0,5%. Var lite snabb på tangenterna där. Så det ska vara ok tror ni?

• siamusen
    Cineline skrev 2007-10-30 00:11:38 följande:
    Ja, såklart... jag menade 0,5%. Var lite snabb på tangenterna där. Så det ska vara ok tror ni?
    Ja, absolut. Finns alkohol i mycket vi âter och dricker. Läsk tex kan ha 0.5%.

Det kommer inte paverka varken dig eller barnet och far dârför kallas alkoholfritt

Drick pa bara
  • 68an

Absolut ok!
    Som föregående sa så är läsk inte garanterat fri heller.

• JagL8

Jag köpte rött alkoholfritt vin i helgen på Systemet. Herregud vad ont i magen jag fick. Fick hälla ut två flaskor. Sen smakade det som katrinplommonjuice. Ingen höjdare tycker jag.

• challe 1

köpte jätte god jordgubbsbubbel på systemet. hur gått som hellst.

• Gumsan07

Jag har haft ett sådant jäkla sug efter öl ett tag :)
    Sambon kom hem med alkoholfritt i helgen, 0,5 % men har inte vågat smaka...då är det ingen fara då? Man blir ju lite nojig som gravid.

• Gumsan07

Ska tilläggas att jag egentligen INTE ALLS är någon öldrickare, hihi!

• calcaneus

Drack något vitt som hette fre eller så i somres. Riktigt kallt var det helt OK. SKall man grogga lite gillar jag de små flaskorna med san-pellegrino eller vad de heter, finns röda och vita 6-pck. Brukar dricka det som chaufförsdricka annars också. Men nu längtar jag efter riktig engelsk cider och sushi! (inte samtidigt)

• siamusen
    Gumsan07 skrev 2007-10-30 08:11:49 följande:
    Jag har haft ett sådant jäkla sug efter öl ett tag :)Sambon kom hem med alkoholfritt i helgen, 0,5 % men har inte vågat smaka...då är det ingen fara då? Man blir ju lite nojig som gravid.
    Nej, du kan dricka utan fara
  • FruP

Är inte direkt någon ölälskare heller men har druckit "systemets" Jewer (obs, finns med alkohol i också så kolla så du tar rätt). En ganska ljus öl med god smak.

Är annars helt klart en rödvinsälskare och får väl nu då (är i v 6) se till att bli proffs på de alkoholfria vinerna så jag slipper upplevelser som JagL8 bedkriver ovan:). Ge gärna tips på bra alkoholfria viner om ni stöter på några.

• JuliusOchJag

carlsbergs alkoholfria öl är supergod!! då kommer man åt alkoholsmaken vilket man inte gör med rödvinet. Dessutom finns det att köpa på närmaste Hemköp, himla bra!

* Vecka 8 *
  • Leopi

kan tipsa om att carlsbergs alkoholfria öl som finns på systemet och på ica är kanon god när man är sugen på öl :)

• Nienna

Det finns enligt mig inga goda alkoholfria rödviner, bättre att dricka något annat istället för att bli besviken. Min bror som jobbar på systembolaget säger samma sak och kan inte med gott samvete rekommendera något av deras alkoholfria viner. Däremot tycker jag att både Carlsbergs och Jevers alkoholfria öl funkar fint.

• sunny79

Kna tipsa om att ICa har alkoholfritt vin gjort på Merlot druvan........rött vin då alltså...som faktiskt e helt okej!!! Ja iallafall om man inte smakat på riktigt vin innan.... Man får en riktig vinsmak i munnen....toppen för en rödvinsräv som mig.... Fredagskvällarna är räddade

* * Lycklig * *
  • Kaniin

Tipsar om mousserande alkoholfritt som heter "Carl Ljung" på systemet, tycker det var det som smakade mest "riktigt" av dem alla..

Lycklig mamma till Elisia 070324
Svar på tråden Alkoholfritt vin