• Anonym (klumpfot)

kan inte röra mina tår

för ca 3 v, så tappade jag styrkan i mina tår, jag har inte ont alls men jag kan helt enkelt inte böja dem längre

detta leder givetvis till att jag haltar eftersom tårna går inte att böja därför inte heller att gå med,

när jag är på ca 10 min promenad är jag helt färdig , så konstigt för jag har ingen värk

min läkare har jag inte hört av mig till ännu eftersom det ej har gjort ont tänkte att detta nog går över

annars går jag hos en läkare för att jag har haft sååååå ont i ryggen det sista 1,5 åren
    han har misstänkt diskbråck och skickat remiss till röntgen, men har varit tvungen att avboka den flera gånger då alltid något barn är sjukt

någon som har en aning om vad detta kan vara för fel

• Svar på tråden kan inte röra mina tår
  • Em00

Kan det vara nån nerv eller så som ligger i kläm som går ner till tårna..?

• Anonym (klumpfot)
    Em00 skrev 2007-10-30 03:17:37 följande:
    Kan det vara nån nerv eller så som ligger i kläm som går ner till tårna..?
    ja så kan det nog vara, undrar hur man kommer tillrätta med det för nu har det gått flera v, är så konstigt eftersom det inte alls gör ont
  • katten

är de inte bättre o höra av sig till läkaren för säkerhets skull? o om du kan få samma läkare du haft för ryggen så skulle de ju va bra för han vet ju allt redan

• Em00

jag har inte så stor koll på diskbråck, men sökte och hittade detta

"Det kan också bli så att benet och foten domnar, de kanske till och med känns svaga och förlamade."

Hela:

www.vardguiden.se/Article.asp

• Anonym (klumpfot)
    katten skrev 2007-10-30 03:22:30 följande:
    är de inte bättre o höra av sig till läkaren för säkerhets skull? o om du kan få samma läkare du haft för ryggen så skulle de ju va bra för han vet ju allt redan
    jo jag får göra det, känns lite skumt när det inte gör ont att ringa dit
  • Anonym (klumpfot)
    Em00 skrev 2007-10-30 03:24:48 följande:
    jag har inte så stor koll på diskbråck, men sökte och hittade detta"Det kan också bli så att benet och foten domnar, de kanske till och med känns svaga och förlamade."Hela:www.vardguiden.se/Article.asp
    tack för länken ska läsa den nu
  • Anonym (diskbråck)

Ring till din läkare kommer förmodligen från ryggen,nerv i kläm., det ska du inte gå med.

• Anonym (klumpfot)
    Anonym (diskbråck) skrev 2007-10-30 05:32:55 följande:
    Ring till din läkare kommer förmodligen från ryggen,nerv i kläm., det ska du inte gå med.
    du tror det går att rätta till då? jag tänker om en nerv är i kläm är det inte bara att vänta ut den tills det bli bra?
  • Anonym (diskbråck)

Nej om det går att "rätta till" vet jag inte men jag skulle ändå konsulterat läkare,mest för att inte oroa sig.

• Anonym (klumpfot)
    Anonym (diskbråck) skrev 2007-10-30 07:51:08 följande:
    Nej om det går att "rätta till" vet jag inte men jag skulle ändå konsulterat läkare,mest för att inte oroa sig.
    ok tack för dina svar, ja det är nog bäst min mamma har börjat tjata nu med eftersom jag ibland heller inte kan lyfta foten liksom jag tror jag gör det men det gör jag inte vilket leder till att jag snubblar och håller på att ramla omkull
  • Anonym (diskbråck)

Ja då ska du ju definitivt söka läkare
    Man ska "lyssna" på kroppens signaler.
    Krya på dig.

• katten

en kiropraktor kan "lägga" rätt nerver o muskler mm

Svar på tråden kan inte röra mina tår