• Saza

Molande mensvärk bara i ena sidan?

Igår hela dagen så hade jag en molande värk, typ som mensvärk i höger sida. Det sträckte sig ner i benet och upp i ryggen.
    Jag tycker nästan alltid att jag "känner av" höger sida på olika sätt, men aldrig vänster sida.

Vad kan det bero på och är det fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Molande mensvärk bara i ena sidan?
  • lill linda 82

kanske kan vara ligamenten som sträcker på sig...? Fast sitter det i benet o upp i ryggen kan det ju vara foglossning oxå.

• LKH

Japp! Så har jag när jag har ägglossning. Det vet jag med säkerhet eftersom jag hade så förbenat ont en gång, att jag åkte iväg till akuten och fick göra en gynundersökning.

Läkaren förklarade att det kunde uppstå som en liten blödning vid ägglossningen. Han pekade på skärmen och visade hur det såg ut och att han tydligt kunde se en liten blödning.

Såå där ont har jag aldrig haft igen men vid ägglossning (på höger sida) så gör det alltid lite ont. Det svider och drar, känns det som.

MEN det behöver förstås inte vara orsaken till ditt onda. Har du mycket ont så bör du nog kolla upp det.

Lycka till! .-)

• LKH

... Men hoppsan då! Om du är gravid så lär det ju knappast vara ägglossningen som är problemet! *fniss*

Nä, då är det nog som lill linda tror!

• lill linda 82

du skrev aldrig förresten om det känns på framsidan eller baksidan?? *S*

• Saza

LKH- Men jag kan ju inte ha ägglossning eftersom jag är gravid i v 15.
    Men innan jag blev gravid så hade jag oxå smärtsamma ägglossningar.

• Saza

Oj då här var det många som skrev på samtidigt! *s*

Lill linda- ryggen är ju självklart på baksidan, men framsidan av benet.

• Saza

Ingen mer som har varit med om samma?

• LINN 83

jodå jag känner (tror jag är samma iaf) vissa gånger efter en stund brukar det gå över annars tar jag alvedon, hjälper lite med massage...jag blev lite rädd i början o visste inte va det var! men tror att det är bäckenuppluckring/foglossning o legamenten som töjer sig, men ibland är smärtan hemsk, ska prata me min BM nästa gång vi ses!

• LINN 83

glömde skriva att min värk är på vänster sida, annars den samma som du beskriver

• lill linda 82

Det på framsidan är nog ligamenten medans det på baksidan är foglossning, prata med bm o säg hur du känner så kanske hon bokar in ett möte med läkare så får du reda på vad det är..

Svar på tråden Molande mensvärk bara i ena sidan?