4-åring vill inte sova i egen säng. Behöver extraordinära tips!
Eftersom vi provat det mesta nu.
Belöningssystem, sova på madrass i rummet hos honom...
Det går hur bra som helst att somna där men redan vid elvatiden kommer han över till oss. Och oavsett hur många gånger vi går tillbaka med honom så kommer han igen efter en halv minut. Nu har vi hållit på med detta i snart en månad och det blir inte ett skit bättre. När vi flyttade ut madrassen från hans rum till precis utanför blev han helt tossig när han vaknade och upptäckte det trots att vi förberett honom innan.
Vi har haft honom hos oss men han sover så stökigt och högljutt att han håller hela familjen vaken; sparkas och vevar med armarna och snarkar högt!
Är det bara att falla till föga och låta honom fortsätta sova hos oss på bekostnad av alla andra eller vad? Förstår ju att han ser det som en trygghet och vill gärna tillmötesgå detta men inte till priset av sur och outsövd familj.
Vi kan inte "bygga ut" vår säng eller ställa in hans eftersom det inte finns plats. Och min sambo kan inte sova på en madrass på golvet varje natt eftersom hans rygg tar ordentligt med stryk av det. Och jag har en liten att hantera som också blir störd och vaknar ofta när vi har storkillen hos oss...
Jag är helt rådlös nu och vet inte alls vart man ska ta vägen med detta. Någon som har något bra tips?