• sladdmiraklet

alpnaering-recept

hejsan alla matglada.

har börjat med alpnaeringens kyddor och vill gärna ha lite tips vad man kan göra förrutom det som står på burkarna...

dela gärna med er om denna produkt..

// en matälskare

• Svar på tråden alpnaering-recept
  • Linnea84a

vet knappt vad som står på dom..=) men kokt ris,lite hackad lök och senaps krydda...jätte gott!!! köttfärs med taco kryda som man plattar ut på ett bakplåts papper...skär man sedan dom i små bitar så blir det kebab=)
    sen alla kalla såser man kan gör med dom=)mumma!!! löksoppan kan man ju använda till köttbullar och andra färs *grejer*

• MiniSelma

Hejsan matglad!
    Alpnaering har tre stycken receptböcker som du kan köpa (de är billiga) med massa bra recept i. Prata med din återförsäljare så kan hon fixa detta åt dig, annars får du höra av dig så hjälper jag dig med det, är själv återförsäljare och har receptböcker hemma. Hoppas att du är nöjd med produkterna!

sladdmiraklet skrev 2007-10-30 09:52:38 följande:
    hejsan alla matglada.har börjat med alpnaeringens kyddor och vill gärna ha lite tips vad man kan göra förrutom det som står på burkarna...dela gärna med er om denna produkt..// en matälskare
  • Malinnx

Finns det ingen sida man kan beställa deras produkter från?

• MiniSelma

Alpnaering har en hemsida www.alpnaering.se som ni kan gå in på, produkterna kan endast köpas genom deras återförsäljare som finns över hela landet.

Malinnx skrev 2007-10-31 14:16:19 följande:
    Finns det ingen sida man kan beställa deras produkter från?
  • sladdmiraklet

jag vet att det finns 3 receptböcker. men jag tänkte om nån hade nått nytt egna recept med kryddorna i.
    ex. i går skulle jag göra köttbullar, löksoppepulver+köttfärs visst men hur mycket lökpulver skulle man ha.. tog en chansning coh den gick hem.
    i receptböckerna så har dom flera olika kryddor i en rätt.
    men om jag bara har napolitanepulver hemma, vad kan jag göra med den?

jag ska köpa böckerna nästa gång..

• Betzzy

Alpnaerings produkter ska man INTE äta! iallafall enligt Anna Skipper på "du är vad du äter" på TV3

• Linnea84a

vad är det för fel på dom??

Betzzy skrev 2007-11-01 12:19:18 följande:
    Alpnaerings produkter ska man INTE äta! iallafall enligt Anna Skipper på "du är vad du äter" på TV3
  • Betzzy
    Linnea84a skrev 2007-11-01 13:12:34 följande:
    vad är det för fel på dom??
    kommer inte ihåg exakt vad hon sa, men det är tydligen något i dom som inte är bra. Jag kastade iallafall mina burkar när jag sett programmet, lite tråkigt för jag använde löksoppepulvret ofta. Det var ju så himla smidigt att använda till köttbullar och så.
  • MiniSelma

Anledningen till att hon slängde produkterna var hennes debatt om natriumglutamat. I Alpnaerings produkter kan detta E621 finnas som smakförstärkare och utvinns ur melass. Detta är godkänt av European Food Safety Authorithy (EFSA). Natriumglutamat är i grunden en aminosyra och finns NATURLIGT i all proteinrik mat som ex. kött, fisk, grönsaker och mjölk. För att du skall komma upp i rekomenderat dagligt intag skall du ex. dricka 150 liter av Alpnaerings grönsaksbuljong om DAGEN. Om ni är osäkra om produkterna kan ni ringa kundkontakt på Livsmedelsverket. Finns ingen anledning att slänga några produkter.

sladdmiraklet skrev 2007-10-30 09:52:38 följande:
    hejsan alla matglada.har börjat med alpnaeringens kyddor och vill gärna ha lite tips vad man kan göra förrutom det som står på burkarna...dela gärna med er om denna produkt..// en matälskare
  • sladdmiraklet

vilken tur att jag inte har tv3 då,

jag tror inte att det skulle vara tillåtet att sälja dessa produkter i sverige om det hade varit en farlig produkt

Svar på tråden alpnaering-recept