• Juno

Pulverdiet - hur mycket går ni ner per vecka

Som rubriken lyder. Jag är nyfiken på hur mycket ni som håller på just nu har gått ner. Anledningen är att jag funderar på att rivstarta bort några av mina 20 kg genom några veckors pulver för att sen fortsätta med "nyttig mat". Går man ner mer än 1 kg i veckan?

• Svar på tråden Pulverdiet - hur mycket går ni ner per vecka
  • BaraPyssel

jag har gått ner 12,5 kg på 8 veckor med cambridge. Två helger av dessa veckor har jag ätit vanlig mat.

• VulgusProfanum

Jag gick ner 4 kilo i veckan när jag gick på Xtravaganzas pulver.
    Då åt jag ett mål mat- lite kolhydrater och 2 påsar om dagen.

Beauty fades Dumb is forever
  • Nilsson1

OJ,tränade du hårt oxå ?

• Glimmerfall

När jag gick på Modifast i 3 månader gick jag ner i snitt 4 kg i veckan. Strålande och en bra rivstart.
    Men det handlar verkligen om att äta rätt sen oxå och följa tallriksmodellen.

Lycka till!

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Glimmerfall

Nej nej nej....nu skrev jag alldeles fel. Jag gick ner i snitt 2 kg i veckan. Så nu blev det rätt. 4 kg hade varit liiite mycket!

• Nilsson1

Hur många kalorier är det i dem påsarna ? modifast å Xtravaganza ? Jag äter nutrilett nu..min första vecka..å i dem är den 550 kcal för 5 påsar.

• Glimmerfall
    Nilsson1 skrev 2007-10-30 11:15:24 följande:
    Hur många kalorier är det i dem påsarna ? modifast å Xtravaganza ? Jag äter nutrilett nu..min första vecka..å i dem är den 550 kcal för 5 påsar.
    I Modifast är där 200 kcal per påse. Om man ska enbart köra Modifast dvs LCD-diet så får man i sig 800 kcal om dagen. Nutrilett är för lågt kaloriinnehåll, enligt dietisten jag hade på överviktsenheten.
  • Nilsson1
    Skimra skrev 2007-10-30 11:22:27 följande:
    I Modifast är där 200 kcal per påse. Om man ska enbart köra Modifast dvs LCD-diet så får man i sig 800 kcal om dagen. Nutrilett är för lågt kaloriinnehåll, enligt dietisten jag hade på överviktsenheten.
    Jasså..men det innehåller ju alla viktiga ämnen som man behöver få i sig..å desutom kan man kompletera med soppa å grönsaker.
  • BaraPyssel

egentligen är väl nutrilett, naturdiet... inte godkända av livsmedelsverket som enda livsmedel. Cambridge, modifast VET jag är godkända i alla fall. Det kan bli tokigt om man inte få i sig alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver.

Svar på tråden Pulverdiet - hur mycket går ni ner per vecka