• Anonym (Hurgörman?)

Efter 30 år har jag fått veta vem som är min biologiska pappa

För ca 1 år sedan fick jag veta vem som är min biologiska pappa. Jag har vetat att det var någon som mamma arbetade med och att han var gift och hade 2 barn. Men nu har jag alltså ett namn. Först hade jag inte tänkt ta kontakt. Men nu när jag är gravid själv så har jag blivit nyfiken på vem han är och även om det finns ärftliga sjukdomar på hans sida av släkten. Jag har tänkt att jag ska skriva ett brev när barnet är fött och berätta lite om mig och barnet. Men jag kan inte få tag på någon adress. Har kollat med Skatteverket, men han är inte skriven i Sverige längre. Kan man ta kontakt med en jurist som hjälper till att spåra honom? Eller ska jag bara låte det vara, har ju klarat mig bra alla de här åren.

• Svar på tråden Efter 30 år har jag fått veta vem som är min biologiska pappa
  • Anonym (Biet)

Ta kontakt, säger jag bara!
    Jag har aldrig vetat att vem min riktiga farfar och farmor var. Min farfar är från Litauen, och min pappa har en halvbror där nånstans. Jag har alltså kusiner där ute, jag snokar och letar som bäst på nätet. Min farmor var svensk, bodde bara 35 mil från mig, men "det blev aldrig av" att höra av sig. Hon dog för ett par år sen, och jag kan säga att jag ÅNGRAR mig så mkt att jag inte passade på när jag hade tid!!!
    Detta inträffade åxå när jag var gravid, visst är det märkligt vad det gör med en, hormonerna. Hehe...
    I vilket land finns din pappa? Man kan söka mkt själv via nätet....

• Anonym (Hurgörman?)

Jag har googlat på has namn och får inte upp något. Det är konstigt, han verkar så anonym. De på skatteverket hade en tillfällig adress i Frankrike. Men den adressen gick till ett Hotell.... Så där tog det stopp. Men jag har fått fram ett namn på hans tvilling bror som bor i Sverige. Kanske kan jag ringa honom. Men jag vill ju inte berätta att jag är hans brorsdotter, tror att det är en väl begravd hemlighet.

• Anonym (Biet)

Hehe...gud så spännande...
    Men då är du ju riktigt nära....!!
    Ring bara och säg att du söker XX, att du är från en bank där det finns ett konto som de vill avsluta eller nåt. Undra vart pengarna som finns ska sättas in. Detta borde göra att han talar om vart du kan få tag på honom....*amatördetektiven är i farten*

• Anonym (Hurgörman?)

Bra idé, det gäller bara att hålla darret på rösten borta. Kan kanske be min man att ringa :)

• Anonym (Biet)

Ja, gör det!!!
    Du får gärna tala om hur det gick!!!!

• Anonym (biologisk)

Du ska göra som du känner. var beredd på allt. vet han om att du finns?

Önskar idag att jag levt med fantasin vem min biologiska far var/är. Men alla behöver inte ha samma otur.

Lycka till / stina

• Ayya

Om han hade barn så kan du ju alltid gå den vägen!

• FH Mamma

Håller med om att du borde ringa hans bror och fråga vart han bor.

Lycka till

• ung5barnsmamma

Grattis..

Gå in i min press o läs, jag vet ad du går igenom..

jag fann min pappa för 1 år sen,efter 27 års letande..

vill du ha hjälp eller råd är det bara att inboxa mig..

• gosgroda

klart du ska ta reda på vem han är, men gör dig inte för possitiva bilder bara.
    En kompis till mig hade en snarlik situation och den pappan var inte intresserad av henne...det gjorde henne väldigt illa...
    så snälla, var förberedd på allt!
    Det kan gå bra och det kan gå åt skogen...

Svar på tråden Efter 30 år har jag fått veta vem som är min biologiska pappa