• grisekno

Ridstövlar eller ridskor+chaps?

Idag ska jag titta på ridstövlar eller ridskor, jag började rida i augusti med gummistövlar, men nu är det dags att satsa på något annat!
    Vad föredrar DU att rida i?

(och jag förutsätter att du som svarar brukar rida )

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 14:29:38:
    Hej hopp!

Det blev ett par fodrade ridkängor + shortchaps! Invigde dem på ridlektionen igår och det kändes jättebra! (såg mycket proffsigare ut än gummistövlar, ha ha) Dessutom kunde jag köra bil i dem o behövde inte ha några gummiskor att byta med...

När det blir varmare får jag väl köpa ett par skor till, men då kan jag ju ha samma chaps!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ridstövlar eller ridskor+chaps?
  • blonde redhead

Har enbart använt stövlar på tävling, även om de är extramt sköna (men dock så är de billiga stövlarna inte så sköna, mina stövlar kostade 3000) så föredrar jag skor och shortchaps till vardags, och det kan man hitta billigare.

• mysmatte

Jag föredrar skor eftersom jag är kort och stövlarna skaver i knäväcket... Jag rider inte så ofta men har ridit en dag i veckan i 7 år förut på ridskola nu rider jag bara någon gång i månaden..

• grisekno

Jag är rädd att jag har svårt att hitta stövlar eftersom jag har lite breda vader...men det kanske finns olika? Annars kanske det är bäst med skor o lite större chaps...helt grön på det här, känns det som...kommer säkert vända chapsen fel när jag provarFundersam

• luddigamaskrosen

Det beror helt på. När jag red (va ett tag sen men ska ta upp det nu igen) ville jag ha båda och kunna byta. Red jag i skogen föredrog jag ridstövlar i Graninge typen. Red jag i ridhus så ville jag ha skor och chaps. Och va jag i stallet så ville jag ha stövlarna för att slippa få in spån och jocks i skorna.

• grisekno
    luddigamaskrosen skrev 2007-10-30 10:38:24 följande:
    Det beror helt på. När jag red (va ett tag sen men ska ta upp det nu igen) ville jag ha båda och kunna byta. Red jag i skogen föredrog jag ridstövlar i Graninge typen. Red jag i ridhus så ville jag ha skor och chaps. Och va jag i stallet så ville jag ha stövlarna för att slippa få in spån och jocks i skorna.
    Hmmm...ja det komplicerar ju det hela...
  • luddigamaskrosen

Jag hade ett par stölvar som heter mountain horse wide eller något sånt. dom finns med breda och smala vader. jätte sköna!

• iii83

Sk skobyxor, eller Islandsridbyxan, tar inte på mig ngt annat (förutom på tävling, då är det vanliga vita och läderstövlar som gäller)

• bustjejen

Jag rider med ridskor + shortchaps, trivs jättebra med det. Skulle iofs vilja köpa ett par bra stövlar att ha tex vid tävling, men eftersom jag bara rider lektioner så är inte behovet av stövlar så stort just nu

• grisekno

Det verkar vara dött lopp mellan alternativen...
    Får väl se vad som känns bäst för mig!

luddigamaskrosen skrev 2007-10-30 10:40:57 följande:
    Jag hade ett par stölvar som heter mountain horse wide eller något sånt. dom finns med breda och smala vader. jätte sköna!
    Det låter ju bra! Får se om jag hittar några sådana.
  • Catchie80

Det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut också...

Stävlar blir varma på sommaren, då måste du köpa nya....

Svar på tråden Ridstövlar eller ridskor+chaps?