Gips till fotavtryck - var köpa??
Såg nånstans att man kan göra egna gjutformar för gips av trolldeg med alun i. Men, VAR KÖPER MAN GIPS?? Har inte hunnit kolla heller om de verkligen säljer alun på Apoteket, nån som vet?
Såg nånstans att man kan göra egna gjutformar för gips av trolldeg med alun i. Men, VAR KÖPER MAN GIPS?? Har inte hunnit kolla heller om de verkligen säljer alun på Apoteket, nån som vet?
Jag köpte ett helt kit på pandurohobby och det va jätte bra grejer. inte dyrt heller.
Jag tänkte köra den snåla varianten och göra själv istället för att köpa ett dyrt kit. Nån annan som vet var man kan köpa gips? Eller måste man till Panduro för att köpa det? Och nån som vet nåt om alun (det ska vara matskedar med alun)?
i leksaksaffären eller i måleri affärer, skulle absolut kolla leksaksaffären först. Prova även de små i byarna om du bor utanför stan, ibland är de mer sorterade.
Läste nånstans att om man hade alun i så blev det en smidigare deg som inte torkade, jag trodde gipset fastnade om man gjorde vanlig trolldeg.
Alun finns allifall på apoteket om du vill ha det. Vi trycker ut degen i djupa papperstallrikar när vi gör såna avtryck. Glöm inte att sätta dit ett snöre till upphängning bara. Första gången vi gjorde blev det misslyckat, tror vi gjorde gipset för tunt då.
Gips brukar finnas i målarbutiker, där har jag i alla fall hittat i alla år...
men brukar ni "smörja" trolldegen när den är dags för gipset eller ni bara öser de rakt på den våta trolldegen??? brukar inte fastna eller så?
Oj min text blev alldeles grå.
Finns speciellt för baby- fot och handavtryck på Babyland.
jag handlade gips i går i färgaffären här i stan... modellgips kallade de det men de duger nog de me.... billigar än i pysselaffären...