• Hundkär

Hur mycket kostar folksam hundförsäkring?

tacksam för svar

• Svar på tråden Hur mycket kostar folksam hundförsäkring?
  • Flissi

Beror på vad det är för ras/ålder/värde om man ska ha liv & betvård & vilken omfattning på den.

Ring istället: 020-575722

• Hundkär

men kan man ta över förra ägarens försäkring
    måste man det

• HagganMaggan

Fråga förra ägaren då. Annars går det nog i alla fall bra att ringa, dom borde ha koll på det.

• Flissi

Nej det måste man inte.
    Men beroende på hur gammal hunden är så går det ibland överföra den till nye ägaren trots att hunden egentligen är för gammal för en ny försäkring. (Folksam 7 år)

Så köper man en äldre hund kan det ofta vara bra att fortsätta på den gamla försäkringen.

• Kickan80
    Hundkär skrev 2007-10-30 13:02:01 följande:
    men kan man ta över förra ägarens försäkringmåste man det
    Måste, måste man inte men man kan göra det. Bara ringa till Folksam och prata med dem
  • Mimic

Jag betalar ca 250kr/mån för helförsäkring.

• pajas01

fast de är ju såå olika.. rigna e de bästa så vet dem

• hmmhmm

kolla deras hemsida... tror man kan söka på ras o ålder o allt sånt...

• pajas01

sen kan de vara stor skillnad ifrån bolag beronde på ålder å allt.. vet att sveland har billig valp försäkring men för mig va dem dyrare sen efter 1 år eller nått..

• Längtar liten

Det beror ju på en massa saker, ex vart i landet du bor (billigare om du bor i norrland), vilken ras det är och om du ska ha livförsäkring och isf värdet på hunden osv. Enklast att ringa och fråga dem så får du jättebra hjälp och svar direkt. Jag betalar t ex över 2000/år för min boxer medan jag betalar typ 500/år för min tax så det skiljer en hel del. Sen minskades premierna när vi flyttade norrut oxå för bägge två.

Olivia, min älskade unge!
  • hmmhmm

viktigt oxå att kolla vad som ingår i de olika bolagens försäkring... inte bara kolla på priset!
    betalar ca 350:- / månad för min gd hos if..

Svar på tråden Hur mycket kostar folksam hundförsäkring?