• pippi77

Halloween utklädnad till 2-åring

Hej, Dagis ska ha Halloweenfest på fredag och jag försöker hitta på nån utklädnad till min lilla tjej. Inget som är för läskigt men kanske nån häxhatt eller tröja med pumpa på eller liknande. Någon som vet var man kan köpa Halloweengrejer billigt, typ om HM eller lindex har halloweenkläder. Har kollat på BR men det är mest för större barn.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Halloween utklädnad till 2-åring
  • Fragglerock

Coop och Ica Maxi hade massor såg jag. Annars brukar Åhléns har lite oxå!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • regret

Jag har köpt svarta byxor och en svart tröja med "skelett" på från H&M´s killavdelning.. superfint och prisvärt.

• Cassanna

Man kan ta ett vitt lakan, sy och klippa till ett spöke om man inte har råd att köpa halloween kläder på affär

• Söderböna

Billigt kan ju vara att det går att använda efteråt, så det går att köpa vanliga utklädningskläder som sedan kan användas till lek.

Krabat i Stockholm har superfina utklädningskläder.

• Alexa

Jag hittade superbillga grejer på INDISKA.. Diadem med fladdermöss för ca 20:- bl.a.. Sen fanns det även lite kläder.. Kjolar..

• baby2006

Jag köpte också byxorna och tröjan från HM, 98:- för hela setet, billigt och bra tycker jag för nått som de kanske inte kommer att använda så ofta...

• pippi77

Tror att jag ska tillverka en häxhatt av filt, och sen göra en orange pumpa som jag syr på en svart tröja, sen har hon en svart sammetskjol som hon kan ha till, och svarta strumpbyxor med svarta lackskor. Diademet var ett hett tips, ska kolla på indiska. Man kanske kan göra en kombinerad häxhatt med fladdermusdiadem....

Svar på tråden Halloween utklädnad till 2-åring