Xanni: ett stort grattis till den lilla knodden, vilken underbar känsla, hoppas så att man själv får uppleva den en dag ? har än inte fått uppleva den känslan. Vi bor i Skåne och har 66 mil enkel?, vi tänker ta tåget denna gången, förra gången körde vi bil, men det var alldeles för jobbig. Nyfiken fråga, valde du Falun pga långtidsodling?
Lyckoprinsessan: jag tror definitivt på akupunktur!
Första IVF behandlingen utfördes Utan akupunktur och med en sprutdosen kring 150-200 IE. Vi fick ut 11 ägg varav 6 blev befruktade ? vilket är bra.
Andra IVF behandlingen utfördes Med akupunktur (kunde dock inte fullfölja hela behandlingen eftersom min lilla kattfröken blev dålig). Jag började med samma sprutdos som förra gången, men fick snabbt sänka dosen eftersom jag höll på att bli överstimulerad, dosen sänktes till 75IE. Vi fick ut 14 ägg och 10 st blev befruktade.
Jag tror det var akupunkturen som gjorde att jag behövde en lägre dos och en väldigt låg dos också, blev helt chockad. Denna gång hoppas jag kunna fullfölja hela akupunkturprogrammet. Är det Falun som gäller även för dig?
Toppen bra, man skall inte ge upp, och det här med åldern är inte alltid det avgörande, det försöker jag intala mig själv. Förutom akupunktur, knaprar jag Rosenrot och Apiforce, om det har någon inverkan har jag ingen aning om, men det kan ju aldrig skada ? som sagt man griper efter varje halmstrå, kanske en aningens desperat
När tänker du köra igång, vore himla roligt om vi kunde följas åt.
Som bekant är det ju inte antalet ägg som är relevant utan kvalitén, och jag är lite rädd att min kvalité inte är bra. Dock har jag inte hört annat än att det skulle vara bra, men hur vet man det
Många lyckoönskningar till er båda.