• jmmm

hur rengör ni erat bubbelbadkar?

HEJ!
    Ni som har ett vanligt enkelt bubbelbadkar, hur rengör ni munstyckena som bubblorna kommer ifrån?
    Vårat e ganska äckligt nu om där kommer vatten över dem så det "sköljs ur" där inne, kommer avlagringar, usch!
    Vill bada ikväll,men inte i avlagringar Barnen har ju inte så gögt med vatten, men vi vuxna.
    Har läst att nån rekomenderade varmt vatten i hela karet o sen i med en maskindisktablett o köra bubblorna. sen köra igenom ett fullt kar med bubblor med rent vatten. Nån som vet om de e ok o om de funkar?

• Svar på tråden hur rengör ni erat bubbelbadkar?
  • Sussannek

tror inte det är maskindiskmedel du ska använda, tror inte det är bra för badkaret.
    Därimot finns det speciellt medel man ska hälla i och köra som du beskriver.
    Kommer ej ihåg vad medelt heter men kan köpas överallt där de säljer bubbelbadkar.

• jmmm

ok, synd, jag som ville bada ikväll får väl se hur rent de blir av att bara köra igenom de med vatten då så länge.

• Zoe80

Jag har provat maskindiskmedel i vårt badkar - skadade inte själva karet men blev inte rent heller. Speciellt rengöringsmedel är det enda som funkar, vi köper på färgaffären i närheten (närmare än att åka till återförsäljare av bubbelkaren).

Lycklig mamma till underbara Wilma 2007-03-26
  • Samsonia

Jag beställde grejer från importlagret. www.importlagret.com. De säljer massagebadkar och även rengöringsmedel. Vi gjorde så att vi beställde en flaska rengöringsmedel som rengör själva rören + tabletter som man ska använda vid varje bad. Man kan också beställa medel för att rengöra själva karet med, men vi använde vanlig kökssvamp med såpa. Det kostade ca 400 kronor allt som allt med frakt och det tog några dagar att få grejerna. Det stod sedan bra instuktioner hur man skulle gå till väga. Vi blev i alla fall jättenöjda med resultatet. Glad

Svar på tråden hur rengör ni erat bubbelbadkar?