• FamHull

"Torra" slemklumpar

Slemproppen gick (eller började gå i alla fall) i torsdags. Efter det har det kommit lite löst slem då o då, mest på pappret efter toabesök. Nu har det börjat komma små klumpar av liksom torkat (segt) slem. Vet inte hur jag ska beskriva det, som limklumpar efter att limmet har slutat kladda men innan det stelnar. Gul-vita till färgen.
    Nån som varit med om samma eller vet vad det är?

• Svar på tråden "Torra" slemklumpar
  • mrs W

Är det ungefär som svampaktig konsistens? Isåfall har jag upplevt detta med.. kom efter toabesök och fastnade i pappret... tror att det kan vara en del av slemproppen men är inte 100% säker..

• FamHull

Precis. Liksom mjuk men inte kladdig.
    Kanske lite rester av slemproppen eller nåt...

mrs W skrev 2007-10-30 16:59:51 följande:

Är det ungefär som svampaktig konsistens? Isåfall har jag upplevt detta med.. kom efter toabesök och fastnade i pappret... tror att det kan vara en del av slemproppen men är inte 100% säker..
  • mimmimor

hm förra veckan började jag slemma riktigt...tror de var på fredagen så kom de ut en klump som du/ni beskriver...undrat också vad detta är??!! Ungefär lika stor som lillfingernageln....
    Ska till BM imorgon onsdag, ska fråga henne vad detta kan vara. Jag tror ju att detta kommer ifrån slemproppen
    Jag väntar den 3:e nu, så de andra har jag inte haft detta.

• FamHull

Skriv gärna imon o berätta vad BM sa. *nyfiken*

mimmimor skrev 2007-10-30 18:55:12 följande:
    hm förra veckan började jag slemma riktigt...tror de var på fredagen så kom de ut en klump som du/ni beskriver...undrat också vad detta är??!! Ungefär lika stor som lillfingernageln....Ska till BM imorgon onsdag, ska fråga henne vad detta kan vara. Jag tror ju att detta kommer ifrån slemproppenJag väntar den 3:e nu, så de andra har jag inte haft detta.
  • mimmimor
    FamHull skrev 2007-10-30 19:41:03 följande:
    Skriv gärna imon o berätta vad BM sa. *nyfiken*
    Ska dit vid 14 tiden....skriver på em eller kvällen vad hon sa om detta med klumpen...

Skriver jag inget idag så kanske jag är till förlossningen på UL, mina alla barn vill så gärna sitta i sätesläge....får då blir de vändning.
  • FamHull

Ok.
    Hoppas den lill* ligger åt rätt håll så ni slipper vändningen!

mimmimor skrev 2007-10-31 08:43:11 följande:
    Ska dit vid 14 tiden....skriver på em eller kvällen vad hon sa om detta med klumpen...Skriver jag inget idag så kanske jag är till förlossningen på UL, mina alla barn vill så gärna sitta i sätesläge....får då blir de vändning.
  • mimmimor

Hejsan hej alla här!!

De var tydligen del av slempropp som lossnat..

• mimmimor
    FamHull skrev 2007-10-31 09:38:41 följande:
    Ok.Hoppas den lill* ligger åt rätt håll så ni slipper vändningen!
    Ja det var sätesläge på bebben....precis som alla mina andra barn.
    I morgon åker jag in på UL, ligger den i sätes så kopplas jourläkarn in. Då tas ställning vad som ska göras...
  • FamHull

Vilka envisa barn du har
    Hoppas att allt kommer gå bra!

mimmimor skrev 2007-10-31 16:55:50 följande:
    Ja det var sätesläge på bebben....precis som alla mina andra barn.I morgon åker jag in på UL, ligger den i sätes så kopplas jourläkarn in. Då tas ställning vad som ska göras...
  • mimmimor
    FamHull skrev 2007-10-31 20:10:36 följande:
    Vilka envisa barn du harHoppas att allt kommer gå bra!
    ja de sa min BM också...vad är de som gör att de vill sitta i sätesläge...

Jag hoppas få svar i morgon vad det blir...helst för vändning + att de sätter igång mig...det är högsta önskan.
Svar på tråden "Torra" slemklumpar