Hur lång tid tog er förlossning vid igångsättning
Hej
Jag undrar hur lång tid det tog från igångsättning till att ni hade bebis i famn för er som blev igångsatta med gel? Har hört att det oftast tar 3 dygn tycker det är jätte många dagar.
Hej
Jag undrar hur lång tid det tog från igångsättning till att ni hade bebis i famn för er som blev igångsatta med gel? Har hört att det oftast tar 3 dygn tycker det är jätte många dagar.
blev igångsatt båda mina gånger med att ta hål på fosterhinna + värksimulerande dropp
Från igångsättningen tills pojkarna var ute tog det 5 timmar vardera...
oj det gick snabbt vad bra ;o).
Hur var din upplevelse av förlossningen tyckte du att det gick bra?
Blev igangsatt med dottern. Inlagd mandag och da gav dom mej ngn sorts tampong for att jag skulle oppnas... men om vi raknar fran det att dom gav mej varkstimulerande och tog hinnorna sa blir det fran dagen efter. Klockan 9 tisdagmorgon kordes jag ner till dom salarna och klockan 6.30 onsdag morgon kom var lilla dotter! =) Men dom var alla forvanade over hur segt det gick... Oppnades knappt nagot och bade min dotter och min kropp arbetade for att hon skulle stanna kvar dar inne...
Har blivit igångsatt med gel med alla tre barnen med en omogen tapp.
1:a Tog 1 vecka från första gel till ett akut kejsarsnitt innan jag höll min bebis. Öppnade mig inte... Fick även värkdropp + att hinnorna togs på slutet.
2:a Fick första gelen på torsdag morgon, värkarna började på kvällen. Fredag morgon runt 07-tiden föds min son med hjälp av sugklocka.
3:e Fick första gelen på torsdag fm, sista gelen på fredag em. Värkarna satte igång vid 00 på natten till lördag och runt 06-tiden föds min dotter.
Alla barnen är födda i v.40.
Tack snälla för era svar. Verkar som om det tar minst 2-3 dygn alltså. Hade hoppats på att det var lite kortare än så.
ja, är tappen omogen kan det ta ett tag innan den mognar och börjar öppna sig.. Jag räknade inte med att få min dotter där på lördagsmorgonen, då det inte visade några tecken alls på att det var på G på fredagskvällen. Men helt plötsligt så hände det saker. jag som skulle få sova med en härlig sovdos.
inte m gel har jag blivit igångsatt.....men med värkstimulerande dropp,o det tog inte ens 3 tim.Droppet sattes 9:30 tror jag o bebbe var i min famn innan kl 13.
Min tapp var ocksa helt omogen. Dom gjorde en hinnsvepning pa fredagen da jag var oppen 1cm, pa mandagen och den dar tampongsaken kom sa var det fortfarande 1cm och pa tisdagen nar dom tog hinnorna - fortfarande 1cm. Vid 15-tiden pa tisdagen var jag oppen 3-4cm och forst 8cm vid 6-tiden onsdag morgon... Sa tog som sagt lang tid innan jag oppnades. Krystvarkar fick jag aldrig, dom drog darav ut henne med sugklocka HELA vagen istallet... Sa efter en halvtimmas slitande med klockan kom hon ut.... med ett stort knak! Hehe.
Sa tror det varierar valdigt beroende pa hur redo bebis och kropp ar samt hur man svarar pa de medel dom ger en. Som sagt kampade bade min kropp och min dotter emot att hon skulle fodas da... Ville tydligen ha henne kvar dar inne en tid till. Igangsattes egentligen helt i onodan. Skulle varit pga stort barn men hon hade jamnat ut sej tills det var daxx men dom satte igang mej iaf... Jag ar nu av asikten att finns det ingen verklig anledning sa aldrig mer igangsattning...
Jag blev igångsatt med gel. Omogen tapp i v 40+2. Gelet sattes kl. 13 på onsdagen och Tyra föddes kl. 06.13 på torsdagsmorgonen. Jag fick värkstimulerande dropp iofs.
Lycka till!
För mig tog det 16 timmar från det att droppets satte tills vår lilla dotter såg dagens ljus.
Droppet sattes vid 10:30 en onsdags morgon och kl. 03:03 följande torsdag är hon född.