illaluktanden urin hos bebis!
Hej!
Min son är snart 5 veckor gammal och hand kiss luktar väldigt illa. Vad kan det vara för fel eller ska det vara så?
Någon annan som haft samma problem?!
Hej!
Min son är snart 5 veckor gammal och hand kiss luktar väldigt illa. Vad kan det vara för fel eller ska det vara så?
Någon annan som haft samma problem?!
Kan vara urinvägsinfektion. Ring bvc.
luktar de amoniak? då kan hon få för lite i sig
alltså det kan lukta rätt så skarp utan att det är nån fara. vid urinvägsinfektion så skricker dom!
Hmm det kan vara urinvägsinfektion utan att de skriker. Har din son feber?
Det är nog rätt svårt att avgöra om en 5 v bebis har UVI beroende på om den skriker eller ej. Det bästa du kan göra är att be bvc ta en urinsticka. Ingen feber? Jag hade ringt bvc i morgon och hört med dem i alla fall.
när min son hade uvi gick det inte att ta miste på!
Jag hade frågat bvc, men det kan ju även vara så att det är blöjorna som luktar. Jag har märkt att vissa blöjsorter luktar illa när dom blir nerkissade.
okej, ska nog ringa bvc imorgon och höra vad dom säger.
tack för alla svar :)
Om man har fått feber då kan uvi ha gått ända till njurarna. Min dotters blöja, pyjamasen på morgonen luktade väldigt illa. Frågade på sjukhuset vad det kunde vara (hon var där för utredning för en annan sak), dom tog prover på blöjan! Självklart visade det ingenting. Läkaren sa att jag inte skulle leta efter symtomer. Det handlar om att min dotter har ingen diagnos till sitt handikapp. Men i alla fall så ca 2 månader senare så ledsna jag på lukten så jag åkte till bvc och frågade; ursäkta men kan du lukta på hennes blöja? Javisst gjorde distriktsköterskan det, Hon hade urinvägsinfektion och hade haft det i 3 månader!!!! Gissa om jag vart förbannad. Bvc fattar inte att dom på Akademiska sjukhuset hade tagit prov på blöjan. Så man behöver inte ha mer symtomer än just lukten. Men vid lindriga fall så kan man dricka bort uvi. Det gäller att dricka mycket.
Var uppmärksam på illaluktande urin!
Det var första symtomet då vår lillkille 4 veckor gammal fick sin första UVI. Efter ett tag kom febern men han var helatiden glad. Jag skulle absolut ringa sjukvårdsupplysningen och höra. 08-320100
MEN det kan också var blöjan, speciellt om du använder pampers mini (1:an) för den luktar väldigt illa så fort de kissar i den.
Kolla hellre en gång för mycket än för lite.....
Lycka till!