Min bebis pruttar som en vuxen karl!
Min lilla tös på tre veckor får bröstmjölk och Lemolac ersättning på flaska (spydde mkt av vanlig Semper). Då hon haft problem med magknip och mycket gaser får hon Minifom sedan en vecka tillbaka innan varje måltid, hon får även Semper magdroppar med nyttiga bakterier för magen. Hon äter ur en Dr Brown`s antikolikflaska. Ändå har hon väldiga problem med magen. Hon bajsar ca 6 gånger om dagen och pruttar VÄLDIGT mycket. Hon lägger av många högljudda brakare om dagen och låter som en vuxenkarl! Det märks att hon har det kämpigt med alla gaser i magen, krystar och stånkar. Ibland suger hon bra på flaskan och sluter tätt med munnen men ibland hetsäter hon och hamnar som i otakt då hon ska suga. Sväljer mkt luft. Jag försöker rapa henne under och efter måltiden men det är inte alltid det kommer ngt. Idag provade jag även med sk. kolikmassage men det blev hon bara ledsen av.
Hur sjutton kan jag hjälpa henne? Känns som att jag gör allt jag kan redan. Lider med henne och får än mer dåligt samvete för att jag inte lyckats få ordning på amningen, misstänker att det är flaskmatningens fel alla dessa gaser.