• SunshineSweden

Hur gör man för att andra skall hitta sin blogg?

Hej,

Jag är URnybörjare på bloggar, men jag har upptäkt en fantastik värld. Två frågor, hur gör man för att andra skall hitta sin blogg? Jag har lagt upp en blogg på blogspot, men jag hittar ingen företckning på andras bloggar, eller att man kan söka på den. Jag fann blogspot genom en tjej som länkat den från familjeliv.

Fråga två, hur lägger man in ett räkneverk i blogspot (jag har sett att andra har det på blogspot, men jag híttar ingen info på det)? Det vore ju roligt att se hur många som går in på bloggen.

Min blogg finner ni på home-inspiration.blogspot.com/

Sköt om er!

• Svar på tråden Hur gör man för att andra skall hitta sin blogg?
  • Caten

Hej, vilken fin blogg!

Din första fråga har jag inte något bra svar på. Se till att visa länken i olika sammanhang, i dina mail, facebook etc.

Själv har jag varit lite hemlig men helt plötsligt hittade en kompis en av mina bloggar och länkade till den från sin egen blogg, sen var det flera som hittade den via hennes och länkade från sina, så efter ett tag hittar fler och fler dit.

Det finns en massa olika räkneverk, titta exempelvis på easy-hit-counters.com/ eller sök efter "counter" på hjälp när du loggat in på din blogg. Under "Hit counter and Statistics får du då upp flera förslag på olika räknare där vissa är jätteavancerade.

När du valt räknare får du en html-kod som du kopierar, lägger in ett sidoelement i bloggen under anpassa och klistrar in under html/Java script.

Lycka till!

• Eelle

lägg till din blogg på tex bloggtoppen eller liknande sidor.

• beibikär

Just det, se till att registrera din blogg på olika sidor så att du finns i förteckningar och länka och ge din adress överallt du kan komma på.
    Besök andras bloggar å ge kommentarer så kommer de att titta tillbaka och råkar de tycka om din blogg kanske de länkar till den från sin blogg. Det lönar sej alltså att besöka de som har många besökare.

Här finns olika räknare : http://susnet.se/tjanster/

Lycka till!

Ronjas och Jonatans mamma
Svar på tråden Hur gör man för att andra skall hitta sin blogg?