• Stora Gosan

maggen..

Hej...vänner har inte sett så mycket på mig att jag är gravid...Jag är snart i vecka 16..Igår kom det en stor finne på solarplexus (precis under bröstkorgen, i mitten) och där börjar det nu spännas ut en bula ordentligt, som jag inte kan "smala in"...Sedan buktar det ut ovanför blygdbenet..däremellan är magen fortfarande "normal"

Kan magen starta sådär högt upp? Min syster sade idag att det där är en riktig gravidmage som börjar komma..

Någon mer med mage sådär högt? Det är ju inte där barnet finns ju?

• Svar på tråden maggen..
  • Stora Gosan
    !!!

Ingen som vill prata bebismage med mig...?
  • buffybus

har försökt skicka ett inlägg typ 4-5ggr men datan bara fuckar sig....ahhh....förbannad..haha..

iallafall..så vet jag va du menar...jag sakna en riktig gravid mage i början....den riktiga bulan..så man inte bara såg tjock ut lixom....

har bilder från v5 när jag fick plusset typ...och nu e jag i v26...tiden gick snabbt faktiskt...

BF 11 feb
  • buffybus

weeiii...det gick o skicka....WOW....tror det är dags o sova ändå....så kan datan också få vila haha....

BF 11 feb
  • Stora Gosan

Tack för ditt svar. Gulligt av dig att sypatisera med mitt fåfänga magprat.. Har funderat, att det inte kan vara bebis, men att det "trycker på" uppåt/utåt på mig, för där är alldeles stenhårt nu och går inte att "smala in" längre...

• Elin hogberg

men det behöver inte vara så att det är bebisen som ligger där! det kan vara moderkakan som har vandrat uppåt och det ska den göra,

• Stora Gosan

Jaha..då är det väl det som syns..då är det väl normalt då.. Skulle önska en kula längre ned..men alla ser vi olika ut
    Elin hogberg skrev 2007-10-31 23:31:16 följande:

men det behöver inte vara så att det är bebisen som ligger där! det kan vara moderkakan som har vandrat uppåt och det ska den göra,
  • gloss

alla har ju olika magar, jag är i vecka 31 nu och har en låg mage, så jag har inget "extra" under bysten utan det är endast på magen som jag har en kula. Men som sagt alla har olika magform

Svar på tråden maggen..