• April08

Har jag fått hjärnskakning??

Hej alla! Jag å min sambo skojjade lite jag tacklade till honom å han tacklade till mig tillbaka var inte riktigt beredd på det, föll i soffan och slog i huvudet riktigt hårt å armstödet. Pang sa det bara, fick genast kraftig huvudvärk å mådde illa och började frysa. Jobbade i måndags gjorde jätteont i huvudet. Och är det värre!! KOnstant huvudvärk och stel i nacken. Kan det vara hjärnskakning?

• Svar på tråden Har jag fått hjärnskakning??
  • maha6305

Hjärnskakning brukar föranleda minnesluckor och illamående också... men istället för att vi sitter här och spekulerar så tycker jag det bästa är att du ringer vårdcentralen.

• April08

Jag mår illa oxå men har inte kräks..Tänkte bara om det är farligt om jag jobbar. Det var jättejobbigt i måndags med huvudvärken eftersom jag jobbar på industri! Tycker ni jag ska vara hemma?

• maha6305

Jag är ingen läkare och tycker som sagt du skall kolla med dom som är proffs.
    Det l å t e r lite som en lätt hjärnskakning och då brukar rådet vara att vara still och inte ens titta på TV etc.

Ring VC nu.

• April08

Höll på att svimma nyss =( Men vad gör de på sjukhuset?

• maha6305

Driver du med oss eller?

Slag mot huvudet och envisas med att inte kolla upp det :(

Frossa, nackstelhet och huvudvärk kan också vara hjärn(hinne)inflammation. Logga ut datorn nu och ring VC.

• April08

Jag ska ringa nu. men undrar bara vad de gör. Jag är ju gravid med.

• maha6305

Jag vet inte exakt vad dom gör. Du får berätta sen.

• April08

ringde nu. hon var tvungen att ringa vidare till ett större sjukhus =( HjÄLP!!!

• Missboss

De direktiv jag fått vid hjärnskakning är att vila och ibland så kan man få stanna kvar på sjukhuset för observation.

• April08

De ville att jags kulle åka in direkt för röntgen så att det inte finns blödningar i hjärnan efter som att det blir värre å värre + att jag är gravid

• April08

jag får inte tag på sambon, ingen teckning tycker ni jag kan ringa till företaget han jobbar på?

• FiaG

JA! Ring nu! Eller åk och be dem ringa från sjukhuset till han! Tänk på sig själv och den lilla!

• Psycho

Skojar du eller ???
    jag får inte tag på sambon, ingen teckning tycker ni jag kan ringa till företaget han jobbar på?
    Vad tycker du själv ??

• tvist

hur gick de med huvudet??

(¯`°?.¸ ღ Amanda ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Har jag fått hjärnskakning??