• Juliana82

när började era barn titta på astrid lindgren-filmer???

Jag ÄLSKAR astrid lindgrens filmer (speciellt pippi, emil och skrållan) längtar till min son blir så stor att man kan sitta o titta på dessa filmer och mysa tillsammans. Min fråga är: när började era barn intressera sig och titta på dessa filmer? min son är snart 14 månader.

• Svar på tråden när började era barn titta på astrid lindgren-filmer???
  • Danielsmamma

Min son gillar pippi och emil favoriterna..han började titta mer på dom när han va 2-2½år

• malinn

Runt två tror jag att vår dotter var, då var det mest Lotta på bråkmakargatan, Emil och Pippi. Nu gillar hon även saltkråkan och Karlsson på taket. (Hon är 3,5 nu)

• pulmones

runt 2 år.

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • Carin66

Min dotter va runt 2 hon med ...hon började koll på emil sen blev det saltkråkan för hela slanten...

• mamsen76

Min dotter var ca året och det är fortfarande Astrid Lindgren som är populärast!

På sophögen låg en giraff......
  • PetJA

Vår dotter klarade av att sitta still och titta på tv i en halvtimma när hon var 3 år. Nu kan hon titta en timme högst, men hon är väldigt rörlig av sig även under den tiden... det är inte så att hon sitter still och tittar hela tiden, hon pysslar med annat samtidigt som tv:n med barnprogram är på allt som oftast.

*de är härliga de små liven*
  • Söderböna

Vår plutta är precis som PetJA:s. Nu vid 3,5 år kan hon ibland finna ro att titta på film, men det är ingen favoritsysselsättning. Det är sällan hon tycker en film är mer lockande än att leka eller läsa bok. Sätter vi på en film kan hon titta några minuter, sedan går hon iväg.

Spela spel, lyssna på musik eller lyssna på böcker kan hon dock göra hur länge som helst. När vi var på bio fungerade det också bra, liksom på teater. Det är "bara" film på tv som inte fungerar, till mångas stora förvåning. De flesta verkar ha barn som älskat att titta på film från första stund.

• mirre2

min ena tjej e 3½år hon började kolla på pippi lite smått i somras  innan dess va hon som hennes syster  hennes syrra som blir 2år i novmber har ingen intresse för pippi eller nån annan film/program heller för den delen hon gillar  bara att stänga tvn

Svar på tråden när började era barn titta på astrid lindgren-filmer???