• Anonym

Slemklumpar i sperman

Hej på alla "hobby-läkare" som vill hjälpa till!

Slemklumpar i sperman, ska det vara så?

• Svar på tråden Slemklumpar i sperman
  • Anonym (Kikkan)

min sambo har haft de så länge han minns och han har kollat och de va inget fel jag störde mej på de ibörjan men nu bryr jag mej inte. så de är inget farligt iaf. antagligen är de så mycke protoiner eller något annat. skönt att veta att någon mer har detta problem!

• Anonym

Kikkan

Tack för svaret! Men det är alltså något ovanligt iallafall?

• Anonym

blir inte sperman klumpigt då de legat inne i slidan ett tag ?..
    blev så för mig en gång då jag somnade och dagen efter då jag skulle duscha så kom sperman ut som klumpar..jätte äckligt tycker jag

• Anonym (Kikkan)

inte sånnaklumpar sperman är som vanligt fast de finns lite gele klumpar i ungefär.. ja vet inte de va första gången jag har sett de. men jag har ju inte legat med halva sverige så jag vet inte men de är absolut inget farligt eller konstigt.. så de är inget att ora sig över.

• Anonym

Min sambo har det med,  aldrig sett det förut men jag antar att det är normalt!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-10-31 14:42:18 följande:
    Min sambo har det med,  aldrig sett det förut men jag antar att det är normalt!
    Alltså aldrig sett det på nån annan kille förutom min sambo
  • Anonym

"Sperman kan variera i utseende och mängd beroende på hur ofta man har utlösning. Har man utllösning ofta blir volymen mindre (2-4 ml), och färgen mer vitaktig nästan genomskinlig. Vid långvarig abstinens kan volymen stiga till 6 ml och färgen vara mer åt det gula hållet. Klumpar i sperman är helt normalt och orsakas av "gele"-bildande proteiner, nödvändiga för spermiernas överlevnad".

Svar på tråden Slemklumpar i sperman