• Krokodil

Var hittar jag en "myspöl" i skumgummi?

Hej!

Har sett en så kallad myspöl på öppna förskolan, dvs. en stor rund skumgummimadrass med höga kanter och tygöverdrag, och skulle vilja köpa en sån. Vet nån var jag hittar en sån?

Jag tippade på IKEA men de verkar inte ha konstigt nog. Annars när jag har sökt på nätet har jag bara hittat mindre "pösiga" bebismodeller. Men jag är alltså ute efter en för större barn där man kan få plats med ett par kuddar och där även jag kan klämma ner mig lite på trekvart och läsa sagor etc.

Vet någon vart man får tag i dem? Bor i Stockholm så bäst med butik här eller nätbutik.

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Var hittar jag en "myspöl" i skumgummi?
  • guppyn

Tror Briokatalogen kanske. fråga på fsk. Måste bara varna dig om att dom e dyra, du hittar nog ingen under tusenlappen.

• Krokodil

Har nu hört att de även kallas lekmadrass eller lekpool. Har hittat företag som säljer direkt till förskolor och liknande, ganska dyrt också. Är det ingen som sett såna i butiker, typ Rusta och liknande? Borde ju vara billigare då...

• obelix

tror bayaffärerna har det.
    En kompis till mig gjorde en egen, hon köpte en till hundar som hon sedan sydde ett överdrag till i barntyg, (hon köpte den på ullared för nån 100 men vet inte vad såna kostar om man iinte ska dit..

• funkis

Har du kollat den myspöl som NG Baby gör?
    www.ngbaby.se, deras grejer säljs bl a av Babyland

Svar på tråden Var hittar jag en "myspöl" i skumgummi?