• Flutterby

Vad kostar det att anlita en trädgårdsmästare?

Antagligen svårt att svara på, men på ett ungefär? Har någon FL:are använt sig av en trädgårdsmästare? Vi har en jätterabatt full med perenner, men också full med ogräs och har dåligt med tid och kunskap, så det skulle vara skönt att få den "fixad" av ett proffs.

• Svar på tråden Vad kostar det att anlita en trädgårdsmästare?
  • ALJO

Ingen aning, men det räknas väl som hushållsnära tjänster eller vad det heter, så det är dessutom avdragsgillt nu.

• Flutterby
    ALJO skrev 2007-10-31 16:22:33 följande:
    Ingen aning, men det räknas väl som hushållsnära tjänster eller vad det heter, så det är dessutom avdragsgillt nu.
    Ja, det måste det väl vara.
  • ming

Jag skulle kunna giss (läs: GISSA) att det kostar ungefär som att anställa en städare, dvs runt 400kr/h-nånting.

• Flutterby

OK, tack! Det lär stanna vid en önskedröm i så fall!

ming skrev 2007-10-31 21:45:02 följande:
    Jag skulle kunna giss (läs: GISSA) att det kostar ungefär som att anställa en städare, dvs runt 400kr/h-nånting.
  • siamusen

Mina föräldrar hade en men han hade manadslön iofs.

Hur manga timmar tror du det skulle ta? kan du inte gôra nagot fôrberedande jobb sjâlv innan för att fa ned kostnaderna?

• Flutterby
    siamusen skrev 2007-10-31 21:55:36 följande:
    Mina föräldrar hade en men han hade manadslön iofs.Hur manga timmar tror du det skulle ta? kan du inte gôra nagot fôrberedande jobb sjâlv innan för att fa ned kostnaderna?
    Svårt att säga, för oss själva skulle det ta evigheter, men ett proffs skulle ju inte behöva lika lång tid. Kan man få offert?
  • VIXIE

Runt 350 kr/tim inkl moms(beror säkert var du bor nånstans)  med hushållsnära tjänster räknas väl bara återkommande besök tex klippa gräsmattan,rensa ogräs ovs,inte planera rabatt och lägga sten och sånt.

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Flutterby
    VIXIE skrev 2007-11-01 19:23:06 följande:
    Runt 350 kr/tim inkl moms(beror säkert var du bor nånstans)  med hushållsnära tjänster räknas väl bara återkommande besök tex klippa gräsmattan,rensa ogräs ovs,inte planera rabatt och lägga sten och sånt.
    OK, tack!
  • eleena

Jag tror inte att det är såååå dyrt, om du inte nödvändigtvis vill ha kvitto. Kolla lokala annonser på blocket eller i affärer etc. Gör upp om ett totalt pris, inte per timme.

Svar på tråden Vad kostar det att anlita en trädgårdsmästare?