Hundtrimmning?? Nån som låter sin hund blir klippt??
vad kostar det ungefär???
Vad händer om man inte skulle göra det???
vad kostar det ungefär???
Vad händer om man inte skulle göra det???
prata med heather här på fl, hon är hundtrimmare =)
400:- kostar det här i Norrtälje.
Det beror helt på vilken ras man har. De flesta hundar behöver ju borstas och så klart måste man klippa klorna på dem, men sen själva klippningen är oftast mest en utseendefråga.
Vi trimmar inte våran vovve, utan låter henne se vildvuxen ut... Men självklart borstar vi och klipper klorna på henne.
Tussilago: Vad har du för ras då??
Jag anser att bara hunden kan röra sig fritt och se bra (inte en massa hår i ögonen) så ska det väll gå bra...
vi kör med trimmern på vår vovve :) blir jättebra!
lycra: Så ni gör det hemma? Det skulle nog jag oxå kunna fixa.. :D haha..
jajamensan.. han hoppar frivilligt in i badkaret & står så fint under tiden han blir trimmad ;)
Hon är tollare/bordercollie, så hon får ju se ut hur som helst. Klippa bort lite hår runt trampdynorna gör jag visserligen ibland då det fastnar snöklumpar, men annars så är hon naturell.
Oj, vad gulligt med tollare/bordercollie! *älskar tollare*
Vi har en schnauzer och uppfödaren sa att man absolut inte får köra med trimmer för då förstörs hans päls. Därför trimmar vi honom hos en toppenbra kvinna ett par gånger om året. Hon tar 400:- per gång och då tar hon ibland bort lite tandsten och sånt.
Ekorren.
Vilken snäll vovve! Vår hund börjar morra så fort hon ser hundtrimmern, en sax eller borste... men hon låter värre än hon är så den som har starkaste viljan vinner! Bild finns på en trimmad vovve i min barnkammare.
vi har en westie och han måste man trimma annars börjar han fälla... men vi har haft superdupertur och har hittat en underbar kvinna som tar 250 kr/gång. verkligen bra!
men för en westie är ju trimning ett måste, men många andra raser behöver det inte på samma sätt.
vi har oxå en westie.. men vi trimmar inte honom.. därimot brukar vi klippa han. (: o han fäller ingenting.
de är väl mest om man vill ställa ut sin hund som man ska trimma oså..?
jag ska åka och kolla på en valp på söndag... Amerikans cocker/smålandsstövare och pudel... Har sett foto på mamman och pappan... Mamman har de aldrig trimmat för hon är korthårig... och pappan vet jag inte.. Så det finns ju en chans för att de ska bli relativt korthåriga :D
Hoppas det.. om inte annat blir de förmodligen inte lika långhåriga som en renrasig.. Lääängtar så mycket efter min bebis!!
tii
vi har aldrig ställt ut vår vovvis. grejen är att när de trimmar drar de bort de hår som är mjukt, det som fäller lättare än det sträva håret. klipper man istället, klipper man ju allt hår i samma längd och får inte bort underhåret. Då kan pälsen bli tjock och klibbig, så det är mest för hundens skull som man trimmar.
Sen beror det ju lite på, du har ju rätt i att en westie som klipps kan inte ställas ut. Vår trimmare vet att vi inte har honom till utställning, men betonar ändå hur viktigt det är med trimning.
vackrastarflow : okej.. de är mama som brukar klippa han, o hon har en sån där, ja vet inte riktit va de heter, men "uttunningssax" som hon klipper me oxå, och en vanlig sax förståss.. de är no lite lättare att sköta en hund som är trimmad, men borstar man ofta oså, så går de ändå. (:
tii
jajemän!