• Mia 28

Jag har haft migrän hela dagen

Vaknade kl 07:30, kanon fint väder, några minus ute men det kvittade jag gillar kyla...på med yllekallingarna sedan ut i höstsolen... Väl hemma igen efter 40 minuters prommenad så hade jag massor med planer för dagen (endel utomhus) Men vad händer? Jo, värsta migränanfallet slår ner.. bara att ta en alvedon en blöt handduk och kila och lägga sig igen.. Nu är kl 15:30 och jag har precis tagit mig upp från sängen, dock inte helt återhämtad. Ute har det redan börjat skymma, blääää vilken usel dag

KRAM / MARIA

• Svar på tråden Jag har haft migrän hela dagen
  • Gemini 77

Stackars dig... Migrän är bara skit.. Kram på dig

En mamma är egentligen bara en liten flicka som råkat bli stor !
  • susye

alvedon? det hjälper ju inte mot migrän. har du ingen migränmedicin?

• Mia 28

Nä, den var slut, karln köper hem ikväll...

susye skrev 2007-10-31 15:34:01 följande:
    alvedon? det hjälper ju inte mot migrän. har du ingen migränmedicin?
  • AnTiMiFi

Den här migrän medicinen de gör reklam för på tv är den bra verkligen? Eeeze eller vad den heter?

• Mia 28

JO, den e kanon tyvärr var den slut hemma hos oss så jag har fått vara dålig i onödan

AnTiMiFi skrev 2007-10-31 15:43:12 följande:
    Den här migrän medicinen de gör reklam för på tv är den bra verkligen? Eeeze eller vad den heter?
  • Dinturiel

Här är en till som suttit med alvedon idag. Var på apoteket för att hämta ut min medicin, får två piller/uttag, men de var slut.. alvedon funkar inte så det vill jag inte ens ta.

Skulle jobbat.. men telefonjobb är inte direkt lyckat eftersom jag blir både ljus och ljudkänslig

• Dinturiel

Det där med eaze kom jag på när jag traskade in genom dörren igen.

• LadyGrand

Den enda effektiva Migränmedicin hette Imigran dvs - nu finns ej orginalet - utan Sumatriptan. Inget, som finns på marknaden nu - som slår detta!!! Mår man illa kan man ta Amosyt till. Obs! Allt receptbelagt! Man får ej ta det för ofta. Vanlig Treo bättre än Alvedon - men det ska vara just INNAN ett anfall!!! Voltaren är, vad jag förstått samma sak, som Apotekets sk migränmedicin. Sök läkare och be om Sumatriptan!!! Lycka Till!!!

• sesssan

Innan jag får migrän anfall äter jag Anervan.

Mamma till världens goaste unge!!
  • LadyGrand

Är det ett Ergotamin preparat?? Haft förr - men Sumatriptan går ta EFTER anfallet brytit ut och dessutom betydligt mer effektiv. Men de får aldrig tas tillsammans!!

• Dinturiel

Jag har fått en medicin som heter maxalt rapitab. Någon av er som haft den innan?

• LadyGrand

Jag fick den för ett tag sen - tror det släkt med Sumatriptan. Den var ej så effektiv, som orginalpreparatet Imigran var - men det kanske bättre än ersättningsmedlet. Ska faktiskt fråga, om det går få ut och på högkostnadskortet.. Min migrän håller på ta kål på mig... Det värsta är, att allt mer och mer dras in eller står utanför kostnadsskyddet!!! Medan politikernas löner stiger osv osv

• Plumsan

Jag äter SUMATRIPTAN och NARAMIG.
    De här dagarna har jag haft migrän hela tiden, dag som natt, och tabletterna hjälper bara tillfälligt. Har haft yrsel och illamående. Börjar undra om det kan vara något annat i skallen på mig. Blir så rädd när jag tänker på det.

• LadyGrand

Hej Plumsan!! Tar man dessa medel för ofta pga en mycket besvärlig migränbild - då är det risk att medicinerna skapar mer migrän - då är man inne i en ond cirkel.. De preparat du nämnt - tror jag ej, att man kan ta samtidigt - utan det måste gå en viss tid mellan de två olika preparaten.
    Har själv så pass mycket migrän - att jag måste avstå medicin då och då. Ta till Treo, som bara tar topparna.
    Amosyt den bästa medicinen mot illamående och yrsel - obs! receptbelagt!!!Går ihop med Sumatriptan, i allafall.
    Skulle din migrän ändrat karaktär - då måste du söka läkar hjälp!! Det kan vara så enkelt, att migränen skapat spänningar - som sen i sin tur ger mer migrän. Då ska du först ha något ev muskelavslappnande eller inflammationshämmande - men framför allt sjukgymnastik!!! Lycka Till!!!

• Nia78

Hej Plumsan du kanske skulle behöva börja med en förebyggande behandling om det inte är så att du har migrän just för att du har tagit för mycket akut-mediciner. Angående yrsel och illamående är båda två något man kan ha vid migrän liksom flimmerskotom, migränekvivalent(skotom utan huvudvärk), domningar i ansikte samt ensidig förlamning, de sista symptomen tillhör dock inte vanligheterna. Migränen kan också förbättras/förvärras under en graviditet den förvärras oftast för dom pat som har migrän med aura, även åldern förändrar migränen. Om man har en migrän som ändrar karaktär så ska man disskutera det med sin läkare.

Plumsan skrev 2007-11-01 16:16:30 följande:
    Jag äter SUMATRIPTAN och NARAMIG. De här dagarna har jag haft migrän hela tiden, dag som natt, och tabletterna hjälper bara tillfälligt. Har haft yrsel och illamående. Börjar undra om det kan vara något annat i skallen på mig. Blir så rädd när jag tänker på det.
Svar på tråden Jag har haft migrän hela dagen