• Edenshage

Kuoma skor?

Har fått nys om ett par finska vinterskor som heter Kuoma. Känner ni till det och har erfarenhet? Vattentäta? Var kan jag köpa i dalarna?
    Är skohandlare själv men har inte hört talas om detta märket, men vet att finska skor är superbra!

• Svar på tråden Kuoma skor?
  • mamsen76

SUPER bra skor!!!! Vi kommer aldrig att köpa ett par andra vinterskor till våra barn. Dom är superlätta vilket gör det lätt för barnen att springa i dem, lätta att ta på, varma och vattentäta.

På sophögen låg en giraff......
  • Erik

Jag bor i Finland och köper alltid Kuoma till mina barn p.g.a att dom är så mycket billigare (här åtminstone) än t.ex Viking GoreTex osv. Jag har varit jättenöjd med dom. Dessutom är dom så enkla att sätta på så barnet kan klä på sig dom själv.

Men vattentäta sägs det att dom inte är... Men är det vått så brukar jag sätta gummistövlar med sockar i på barnen och inte vinterskor...

Erik -04, Elias -07
  • Erik

Jo, dom är ju så lätta (det glömde jag...) att gå med. Har även ett par Kuoma uteskor (inte stövlar) åt mig själv som jag tycker är jättebra.

Erik -04, Elias -07
  • mamsen76

Våra är vattentäta och det sa dom i butiken att dom var. Står vattenavvisande på kartongen tror jag. Min dotter hoppade i vattenpölar igår utan att det gick igenom

• Erik

Som sagt har jag inte testat deras vattentäthet eftersom jag sätter på gummistövlar på barnen när det är blött ute... Men jag vet många "Kuomamotståndare" som påstår att skorna inte håller det dom lovar ang. vattentätheten.

Erik -04, Elias -07
  • 3 barns mor

vart kan man köpa dessa skor ?

• mamsen76

Vi köpte våra i en vanlig skoaffär i Hudiksvall. 600 kr

• Erik

WOW vilket pris... Här i Finland kostar dom runt 30 euro dvs cirka 270-280 kr!!

Erik -04, Elias -07
  • sofia 82

puffar.....
    letar också kuomaskor...undrar dessutom om dom är små eller stora i stl. min son har stl 22 på viking goretex kängor och fodrade stövlar...

• aneka

dom är suuuperbra, kommer aldrig köpa några andra!

• SaramedM

De är jättevarma men inte vattentäta!

Funkar dåligt i södra sverige eftersom de lätt blir blöta

• Edenshage
    SaramedM skrev 2007-11-26 09:18:06 följande:
    De är jättevarma men inte vattentäta!Funkar dåligt i södra sverige eftersom de lätt blir blöta
    Då är det definitivt inget för oss.. då Bergen är den europeiska stad det regnar mest i. över 90 dagar med regn i sträck..puh!
    Karin & Emil
  • Lixie

Det finns tydligen en ny modell av kouma skorna som heter good-year och de är vattentäta. En av "fröknarna" på vår förskola hade köpt såna till sina 4 åringar och hon hade doppat dem i en hink för att testa och de var torra!

Svar på tråden Kuoma skor?