hur känns gallsten?
hej jag tror jag har gallsten är inte säker.men har så ont i övre delen av magen och bak i ryggen att jag måste gå böjd. Finns det några receptfria medel mot smärtan?
hej jag tror jag har gallsten är inte säker.men har så ont i övre delen av magen och bak i ryggen att jag måste gå böjd. Finns det några receptfria medel mot smärtan?
någon??
Ja det låter lite som gallsten.
Jag hade jätteont på höger sida vid revbensbågen och det var som ett band bak mot ryggen. Det var fruktansvärt och jag kunde inte andas för att det gjorde så ont.
Jag vet inte om det finns receptfria mediciner, men Papaverin kan man få utskrivet. Det hjälpte inte mig dock.
Själv fick jag Voltarenspruta, den hjälpte första och andra gången. Sen när jag fick ett nytt anfall så hjälpte inte den heller, utan då var det morfinspruta som gällde.
Lyckligtvis blev jag opererad sen och har inte haft problem sen dess.
jag har ont i mellangärdet o det strålar ut i ryggen .Gör så ont att jag måste gå böjd .
När jag hade gallsten så var det en ung en 8:a på en 10 gradig skala (pinvärkar var en 5:a) och smärtan var på höger sida högt upp och strålade mot ryggen, och inflammationen i bukspottkörteln som jag fick till följd av gallstenarna var 11:a, kräktes av smärta och trodde jag skulle dö. Fick först morfin och sen fick jag fasta och äta massor med antibiotika tills det gick över. Hade inflammation 4-5 gånger under ett halvårs tid och gick ner 45 kilo. Till slut tog dom bort gallan med titthålskirurgi och den sista stenen tog dom med ERCP (slang, kamera i halsen). Lycka till.
Det är förmodligen gallsten. Jag har själv anfall lite då och då.. ska bli opererad om en månad.
Ring och hör med din husläkare, jag fick diklofenak utskrivet, hjälper lite grann.
Japp de låter som gallsten! Drick något med mycket kolsyra så att du får rapa mycket, det hjälpte mig ibland. Om du har mycket ont åk in akut och få smärtlindring. Jag fick Spasmofen och Voltaren utskrivet. Det hjälper en stund iallafall. Jag är opererad och nu har jag aldrig några känningar. Skönt! Men vet hur olidligt det kan vara!
hum, när jag fick gallstensanfall hade jag alldeles för ont för att kunna sitta vid en dator och spekulera
å¨mig gör det om jag rör ¨på mig sitter jag stilla så känns det inte men det är när jag hostar eller går som det gör ont..