När hoppgunga?
Från vilken ålder på en bebis tycker ni att man kan sätta den i en hoppgunga?
Från vilken ålder på en bebis tycker ni att man kan sätta den i en hoppgunga?
hmm...ja typ då de är stadiga nog i nacken...kanske 5 mån å frammåt?
hade inte casper i hoppgunga så jag r lite osäker!
vi har precis köpt en till sonen, han är 6 månader.
Bvc sa när de är stadiga nog i nacke och rygg...
Vi provade vid drygt 4 mån och sonen tycker om det, skrattar som en tok när han snurrar. Dock bara kort stunder så här i början.
Min tjej är fyra månader och har använt sin hoppgunga i knappt två veckor. Hon tycker den är fantastiskt skoj!
Min tjej är fyra månader och har använt sin hoppgunga i knappt två veckor. Hon tycker den är fantastiskt skoj!
Vi kopte en till sonen nar han var precis 4 manader. Han fick vara i den bara korta stunder i borjan, men nu, 2 veckor senare ar han mycket stadigare i nacken och kan vara i den lite langre stunder.
Tack för tipsen min flicka är 3 mån så jag väntar nog bara ett par veckor till o sen provar vi, hon är väldigt stadig.
Vår son har precis fått en, haft den i två veckor ungefär och han tycker den är jättekul. Han blir 7 månader 17/11...
Jag har använt hoppgungan till de andra två barnen från 4 mnd ålder och tänkte börja nu med vid 4 mnd. Undrar lite hur ni har tänkt när ni hänger upp gungan, har fått lite ångest över att hela karmen ska lossna... Har inte varit orolig för det innan. Nån som vet några "riktlinjer" eller ska det funka på alla sorters karmar?
dom är från 5mån
3mån men han är super stadig i nacken..
Pappa köpte en i fredags, vår son är nu 6 mån....egentligen 4 mån. Han har stått lite i den, men har inte fattat att man kan studsa i den också... Men det kommer nog. Gåstolen var iaf poppis, den som mamma var mest skeptisk till! Tror att det stod från 6 mån på båda, men det beror ju helt på hur stadigt ditt barn är.
vår kille är 4,5mån och vi har haft hoppgunga i ca 2veckor, han älskar den. Vi har satt fast den med en rejäl krok i taket istället, funkar kanonbra.
Elyelle: var har du köpt den? o vad kostade den?