När har jag störst chans att bli gravid?
Hade min mens den 20/10. När har jag störst chans att bli gravid? har min ägglossning på dag 14 och min menscykel är på ca.28 dagar.
Hade min mens den 20/10. När har jag störst chans att bli gravid? har min ägglossning på dag 14 och min menscykel är på ca.28 dagar.
Dag 13 är den dag då ni bör ha sex, då är chansen absolut störst.
Men gärna dag 11, 12 och 14 för att maximera, i alla fall om mannens spermier är bra.
Skulle skriva "... men gärna ÄVEN dag 11..."
Som föregående skriver, börja runt dag 11 och till 14. Skulle du ha äl ngn dag senare så bör det ju täcke in även det, eftersom spermierna (i normalfallet) lever iaf 3-4 dagar i äggledarna.
ÄL kan ju alltid variera,även vid regelbunden cykel,därför brukat ju varannandag-metoden rekommenderas.
Nu är det 11 dagar sen jag hade min mens första dag. Så vilket datum är störst chans för mig?
Alltså.. ägglossningen kan ju variera lite oxå, kollar du med stickor el annat? jag skulle ju ha sex iaf varannan dag från och med nu och minst en vecka frammåt... då kan du vara säker på att ha prickat din ÄL iaf
Enl ÄL-kalendern här på FL så hade du allstå din första mensdag (dag 1 i cykeln) den 22 oktober och med 28 dagars cykel så kommer du att ha ÄL den 5 nov, mest fertil är du då 3-4 nov, dvs lör-sön.
Jamen då vet ju ni vad ni ska göra i helgen!!!
Äsch, jag räknade ju fel, såg ju inte när du la in ditt inlägg...
Dag 1: 20 okt
Fertil: 1-2 nov
ÄL: 3 nov
Så det är ikväll och imorgon som ni ska "göra't".