Oxascand?
Hjälper Oxascand er?
Hur blir ni när ni tar Oxascand?
Hjälper Oxascand er?
Hur blir ni när ni tar Oxascand?
Det funkade för mig, jag hade ganska starka.
Jag fick mindre ångest och blev tröttare.
Who knows skrev 2007-10-31 16:39:54 följande:
Jag hade 15mg x2
detta tog jag 4ggr dagligen + extra vid behov. När jag stod på den dosen var jag rätt borta men sedan minstade jag ner den och då var jag mer med i matchen om vi säger så
Anonym (?) skrev 2007-10-31 16:41:42 följande:
Who knows skrev 2007-10-31 16:44:52 följande:
Nä, det är nog inte meningen utan en bieffekt.
Sedan blir ju kroppen rätt slut av ångesten oxå.
Det är en avvägning, men i det läget som jag var så klarade jag inte av ångesten.
Jag fick medicin och behandling och när jag lärde mig hantera ångesten, så började jag minska på Oxascanden.
Ibland behöver man medicin och då är det inte farligt. Ångest är ju inte heller farligt, men vääääldigt jobbigt.
Sköt om dig och lycka till!
Anonym (?) skrev 2007-10-31 16:46:40 följande:
Jag har oxascand 10 mg som jag tar vid behov.
Tycker de hjälper mig. Blir tung i kroppen, lite dåsig.Slappnar av helt enkelt. Och det behöver jag eftersom jag spänner mig så mycket.
Om jag somnar så mår jag ofta också lite konstigt när jag vaknat igen så jag försöker att hålla mig vaken så att jag är medveten när ångesten försvinner.
Tack för era svar!
Vad finns det mer för lugnande medicin? Erfarenheter?
usch, jag fick det på lasarettet. jag fick ångest, låg och skrek och var helt hysterisk. minns inte vilken dos jag fick tyvärr :(
Det finns ju atarax oxå, men på mig funkar den inte alls..
Anonym (?) skrev 2007-10-31 21:41:44 följande:
Who knows skrev 2007-10-31 21:44:50 följande:
För mig är det oxascand eller och medveten närvaroövningar.
who knows
jag blev lite nyfiken.
vill du beskriva dessa övningar? det låter som något jag kan ha nytta av ![]()
Jag kan göra ett försök imorgon, nu är jag för trött...
Emma w S skrev 2007-10-31 22:28:14 följande:
Tog dem när jag hade svår ångest. Men det är ju som knark. Kan fortfarande ibland när allt känns tungt önska att jag hade femton mg att ta till. O bara försvinna för en stund. Men jag har bestämt mig för att klara mig utan medicin.
Kroppen slappnar av på ett skönt sätt, jag känner mig aldrig flummig av oxascand, bara skönt avslappnad och det är lättare att sova.
Jag tycker nog inte att oxascand är den bästa medicinen för ångest...den är bra för att kunna slappna av lite, kanske vid lindrig oro eller om man behöver sova.
Finns betydligt bättre mediciner för ångest tycker jag.
De övningar som passade mig bäst, var att äta något. Tex en apelsin.
Ta apelsinen, känna på den, tänka på hur den känns hur den luktar osv. Sedan skala den, tänka på hur den luktar. Äta den långsamt verkligen känna smaken på varje klyfta osv.
Under hela tiden ska man även tänka på att andas lugnt och att sitta avslappnat. (lättare sagt än gjort)
Det funkade bra för mig, men det krävs lite träning och vilja. Men det går ut på att man vet att ångesten försvinner tids nog och att koncentrera sig på annat. Tänka på vad man gör. Det är lätt att fastna i att tänka på ångesten eftersom den liksom tar över.
Who knows skrev 2007-10-31 22:29:43 följande:
medvetennarvaro.se/
www.suntliv.nu/AFATemplates/Page.aspx
Har inte läst igenom länkarna.
Det som oxå är viktigt det är att vara här och nu!
När jag mådde som sämst var min planering 5 min. Men sedan har jag ökat på min planering, så nu är den nästan normal
När jag led av panikångest klarade jag inte av att andas..titta på en fyrkant o allt det där..tyvärr..
Att ha panikångest måste vara det hemskaste en människa kan ha..jag trodde jag skulle dö. Jag var övertygad om att jag skulle dö. Min man jobbade borta då o jag ringde min mamma varje kväll- som kom o sov här..
Jag har Oxascand hemma..och nu slipper jag ta dom. Men då, när det var så jobbigt var dom en räddare i nöden. Jag vart precis cool-lugn o kunde äntligen sova.
Jag vart lite smålullig o lugn. Somnade dåsig..vart helt slut. :)
who knows
Tack, det ska jag prova ![]()