• Im Fabulous

VART hittar jag en skena för draperi att fästa i taket??

Har letat och letat som en galning men jag HITTAR inget någonstans!

Jag vill få tag i en skena, i vilken man kan sätta små krokar att hänga ett draperi i! Jag har sett på TV att det finns böjda och raka, och i min systers hyreslägenhet sitter en sådan istället för duschdraperistång!

Någon som vet vad jag talar om och VART man kan få tag i en sådan !?

• Svar på tråden VART hittar jag en skena för draperi att fästa i taket??
  • Agamemnon

Om jag förstår rätt så har vi sådana gardinstänger i sovrummet, alltså bland gardinstänger. Vi köpte dem på Konsum har jag för mig.

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • Agamemnon

Var just uppe och tittade. Jo, det är vita, böjda metallskenor som sitter direkt i taket. Gardinerna hänger i sådana där plastkrokar som går i skenan.

• Im Fabulous
    mizzan skrev 2007-10-31 16:59:30 följande:
    har kanske ikea dom?
    Nej, det är just det dom inte har... :P
  • Im Fabulous
    Agamemnon skrev 2007-10-31 17:00:18 följande:
    Var just uppe och tittade. Jo, det är vita, böjda metallskenor som sitter direkt i taket. Gardinerna hänger i sådana där plastkrokar som går i skenan.
    EXAKT!!! oooh, Konsum sa du ? :P
  • Agamemnon

Ja, jag har för mig det. Här finns bara Ica och Konsum så jag är rätt säker faktiskt...

• Im Fabulous
    ming skrev 2007-10-31 17:02:40 följande:
    Men jo, IKEA har ju visst: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80079363
    Gah! Varför har inte jag hittat den då :D Tack så mycket,, MEN!
    Jag vill ju ha en böjd! Dessa går väl inte att böja utan våld, eller ?
  • ming
    Im Fabulous skrev 2007-10-31 17:05:03 följande:
    Gah! Varför har inte jag hittat den då :D Tack så mycket,, MEN!Jag vill ju ha en böjd! Dessa går väl inte att böja utan våld, eller ?
    Aha, jag vet inte om man kan böja på den de har på IKEA, borde nog vara rätt komplicerat.
  • helhed

Jag var just och tittade på IKEA:s sång idag, och den går som ni säger inte att böja. Den ska också monteras på ett par "pluppar" så den sitter ca 5 cm ned från taket och inte direkt på taket. De har en annan variant som kan monteras direkt i taket, men den kan man bara ha panelgardiener i.

Jag ska leta vidare, coop, bauhaus, åhlens, gardin/tygaffärer kan jag tänka mig har liknade stänger. Jag återkommer när/om jag har hittat något.

• Im Fabulous
    helhed skrev 2007-10-31 17:12:25 följande:
    Jag var just och tittade på IKEA:s sång idag, och den går som ni säger inte att böja. Den ska också monteras på ett par "pluppar" så den sitter ca 5 cm ned från taket och inte direkt på taket. De har en annan variant som kan monteras direkt i taket, men den kan man bara ha panelgardiener i. Jag ska leta vidare, coop, bauhaus, åhlens, gardin/tygaffärer kan jag tänka mig har liknade stänger. Jag återkommer när/om jag har hittat något.
    Jaa, återkom gärna om det!

fick ett tips om att affärer som säljer badrumsutrustning kan ha..
Svar på tråden VART hittar jag en skena för draperi att fästa i taket??