• Lady Dahmer

KLICK: 19184''No Poo'' (hur man tvättar hår utan Schampoo!) del 2

En fortsättningstråd för oss no'poo-are -- vi som inte använder schampoo

Den gamla tråden, med all info man behöver för att själv komma igång! --->

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html

så? någon mer som vill sälla sig till oss? nån som har tankar eller frågor eller tips att dela med sig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 16:29:51:
    ok tjatmajor!! en ny tråd med skönhetstips utöver hår!!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 21:17:29:
    Superinpackningar!!!

forums.longhaircommunity.com/showthread.php

forums.longhaircommunity.com/showthread.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-07 15:13:33:
    VÅRA (vi som no'poo'ar) RUTINER:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m28536848.html

• Svar på tråden KLICK: 19184''No Poo'' (hur man tvättar hår utan Schampoo!) del 2
  • spiritsinlove

Lägger genast i favoriter. Älskar mitt hår efter att jag slutat med schampo

- alla stavfel är medvetna -
  • mejram

Så bra, nu kan vi babbla i tre månader till

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • spiritsinlove
    mejram skrev 2007-10-31 18:10:40 följande:
    Så bra, nu kan vi babbla i tre månader till
    Superbra ju
    Ska bli kul med en tråd om hudtips oxå
    - alla stavfel är medvetna -
  • aud

Miss Pinky - Man ska tydligen inte använda en vanlig handduk då frotté bäddar för mer krus och "friss".

Jag har inte provat Jessicurls produkter, jag har hört mycket bra om dem men då de innehåller Iodopropynyl Butylcarbamate så kommer jag hålla mig borta. Det är bl.a. mycket miljöbelastande, nämligen, även om det visserligen utgör en extremt liten del i den färdiga produkten. Men som sagt, jag har hört mycket bra om dem.

Microfiberhanddukar tll håret ska vara mjuka och inte stickiga som mirakeltrasor, de kan köpas lite varstans online och på sportaffärer som Stadium. Säkert fler ställen. De är _inte_ sådana som ständigt ska vara blöta som man kan använda till djur.

• Glass

ladydahmer, tack för alla tips, jag ska tvätta med schampo en gång till då så att det blir riktigt rent och sen blir det co igen

Jag har ingen sidfot...
  • Miss Pinky

aud ? tack för info! Jag har också hört mycket bra om Jessicurls produkter och läste nånstans att de skulle vara miljövänliga men ack så fel då. Nej, det är ett nog så starkt skäl till att välja bort dem. Har du testat Änglamarks/Coops aloe vera balsam ? funkar det på lockigt hår?

Som ni märker är jag desperat att hitta en passande produkt, mitt krull behöver fukt NUUU... Jag gör en jojobaoljebehandling två gånger i månaden (oljar in hårbotten samt längder och låter vara kvar över natten). Dagen efter tvättar jag håret och gör en djupinpackning med Dermanords hair therapy. Det här funkar bra men inget som jag kan göra varje dag, till vardags använder jag CO-metoden och behöver hittar ett riktigt bra balsam...

• En liten katt

Vad innebär detta? Varför vill man inte använda schampoo?

• mejram
    En liten katt skrev 2007-10-31 21:39:31 följande:
    Vad innebär detta? Varför vill man inte använda schampoo?
    Det finns 850 inlägg i förra tråden som förklarar varför Men annars är det av olika anledningar. Schampo är inte bra för håret, man vill spara pengar, man vill spara miljö, man vill inte utsätta kroppen för kemikalier, man är intresserad av alternativ skönhetsvård i allmänhet etc..

Många säger att det är det bästa de har gjort, vill du vara med och testa?
    Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden KLICK: 19184''No Poo'' (hur man tvättar hår utan Schampoo!) del 2