babyskydd mitten bak?
läste nånstans att det säkraste stället att ha babyskyddet var mitten bak? Kan man ha maxi-cosy med easybase där?
läste nånstans att det säkraste stället att ha babyskyddet var mitten bak? Kan man ha maxi-cosy med easybase där?
Det beror väl helt och hållet på vad du har för bil och hur stor den är. Eller hur långt bak ni har era säten. Hur baksätet är format och vad det finns för bälte där eller om det finns isofix.
pröva! ofta är bältet kortare där. vet det ska va säkare men undrar varför? haft bilstolen i mitten men ha inte varit så bra, ha en bbsafe
Tror inte att det går att ha Easybasen där. Den har ju ett stöd som ska ner i golvet, och det blir ju svårt i mitten. Jag har en Easybase. Har dock inte satt den i bilen än... måste vänta på bebis först.
jag ska ha bilstolen i mitten där bak och tycker verkligen det är det säkraste stället... man behöver inte koppla ut en enda air bag och om man krockar från alla håll så är det längst in till mitten...
men iallafall...har inte en aning om det babyskyddet... själv ska vi ha akta graco med bas. prova er fram annars får ni ha det nån annan stans i bilen kanske...
provade en aktagraco med bas i min bil idag, det funkade bra även med stödbenet att sätta den i mitten bak. Så tips är att ta med bilen till affären och be att få testa.
Mitt största problem är att storebror får svårt att fästa sitt bälte när han sitter bredvid framåtvänd, måste leta efter nån slags bältesförlängare.
får man ha acta craco med stöd i mitten bak?
var en som skrev t mig häromdan att man inte fick luta själva 2benet" mot nåt,som upphöjningen i mitten bak...
eller ni har ingen upphöjning?
dem krockarna som finns bak är bara gardiner så de är ju inga krockkuddar som skjuter iväg stolen..
att ha ett barn i mitten tror jag nog är säkrast, precis så som buffybus skrivit där uppe så är de i mitten. jag läste igenom min systers instruktion innan jag kopplade in basenheten och där kan man ha både "vanligt bälte" och tvåpunkts bälte i den bad enheten och de är nog en graco tror jag. och tror inte de är några problem med upphöjnaden i mitten i heller, men bara till att fråga i butiken. de ända jag kan se som problem är när man ska sitta sidan om och koppla bältet och att de kan vara krångligt att sätta i stolen i enheten om de är i mitten, men de kan kanske löna sig besväret om man krockar en dag....
miiian skrev 2007-10-31 21:11:21 följande:
Det var en från butiken som monterade fast den åt mig och enligt henne var det inga problem med upphöjningen, stödbenet gick att justera i höjd.
Man måste läsa i manualen om stolen är godkänd för att sitta mitten bak för just den bilmodell man har. Jag hade nämligen tänkt sätta vårt Acta Graco babyskydd mitten bak i ena bilen men det var den inte godkänd för. Så kolla först!!