• Shalle82

Tips på saker man kan göra med trolldeg för vuxna?

Jag skulle vilja göra olika saker med trolldeg, som ramar och korgar m.m och jag har letat på nätet efter lite tips och hjälp, men jag hittar inget. Undrar om det är någon som kan hjälpa mig här?

• Svar på tråden Tips på saker man kan göra med trolldeg för vuxna?
  • Alina05

En annan fråga under samma tråd. Hur gör jag troll deg. Visst är det den man har i ugnen sen och kan måla och spara?
    Vi kör mycket med playdo hemma och de tycker vi alla är rolig. Men vill kunna spara lite av dotterna konstverk ibland =)

kram

• HelenS

Jag som just nu bara tänker på jul och julpyssel kan komma med ett exempel! Förra året gjorde jag och min väninna efter någon tidning (amelia jul kanske...) som en saffranskrans av trolldeg.

Degen skall vara gul och så snurrar man ihop en krans ala saffranslängd (svårt att förklara) Man kan göra en krans att hänga på dörren eller i fönstret, fint med röda band. Eller en krans med hål för ljus som ligger på bordet. Innan man lackar den kan man ha på pärlsocker!

• Shalle82

Det var ganska smart! Ja, det är mest julsaker man tänker på nu och jag håller på med massor av julpyssel här hemma redan! Men nu börjar idé torkan komma, och jag skulle vilja ha lite hjälp på vägen. Kanske om det finns lite tips också om andra fina saker som man kan göra själv och de bort i julklapp tex.

• Shalle82

Ingen som kan hjälpa mig??

• åsa1980

Gör kylskåpsmagneter, det gör vi med barnen på dagis, jättefina blir de. sedan kan man måla dem med flaskfärg eller annat

• Shalle82

Är det någon som har tips på lite större engagemang?

Kylskåpsmagneter är en bra idé. Vi har för få magneter till alla teckningar så det var en bra idé! Tack!

• En helt vanlig mamma

kan tipsa om en bok jag nyss sag pa bibblan, fylld med idder och pyssel for trolldeg. bladdrade snabbt igenom den, sa nagra stralande ideer har jag inte. Vet tyvarr inte vad forfattaren hette, men de kanske bibliotikarien kan hjalpa dig med...

• Shalle82

Tack så mycket för tipsen alla!

Svar på tråden Tips på saker man kan göra med trolldeg för vuxna?