Kan blodgrupperna spela in om man kan få barn ihop?
Finns det möjligheten att man inte är kompatibel i blodgrupperna? Att man inte kan bli med barn pga att de inte "passar" ihop?
Undrar...
Finns det möjligheten att man inte är kompatibel i blodgrupperna? Att man inte kan bli med barn pga att de inte "passar" ihop?
Undrar...
aldrig hört talas om......
o hur ska man veta det då i så fall?
många har ju inte ens en aning om vilken blodgrupp man själv har....
Nej jag vet inte heller vad jag har för grupp, bara att min sambo har en lite udda grupp och tänkte om det kunde vara så bara.
det enda jag vet är att om mamman är negativ så måste man vara uppmärksam under graviditeten så man inte bildar antikroppar mot bebisen o får missfall eller blir sjuk... en negativ mamma brukar få nåt form av vaccin om jag inte minns fel...
Min mamma är negativ o fick vaccin när hon väntade mig o brorsan...
det kan finnas viss kemi mellan som påverkar att vissa par har svårare än andra, men tror def inte att det är pga blodet, vet att min kusin, vars föräldrar har "omatchande blodgrupper" fick göra en transfusion direkt när hon föddes och "byta blodgrupp"
tror egentligen inte det finns omatchande blodgrupper.... inte av det jag läst på biologin iaf.. utan man får ju från båda föräldrarna.. Och det kan bli olika kombinationer...
Tack alla som avarat på denna lite underliga fråga...
Man får för sig så mkt när man försöker blil gravid...
Kramisar
Hej natjam.
Jag har också fått höra nåt sånt liknande, endel säger att vissa par inte passar ihop, dvs att skaffa barn allså. Jag hoppas inte att det är så, jag och min sambo har försökt i snart 10 mån. Jag kommer att bli tokig snart.
Skulle kanske berätta att jag är ny här på familjesidan.
hejsan!
jag känner några som gjorde en utredning, och det visade sig att dessa inte kunde få barn ihop, ett tag efter det, tog det slut mellan dom, och han blev tillsammans med en ny som blev gravid direkt..
hon blev tillsammans med en ny och blev inte gravid där heller, förän efter 10-15 år, så ingen vet egentligen vad felet var..