Kände att jag svarat snabbt utifrån att TS verkade ha bestämt sig för att köpa amningsfotölj redan.Det ser ut på din (TS)presentationsbild som om du har ett barn sedan förut och alltså idéer om lämpliga amningsställningar -om inte avvakta och testa dig fram först.
Jag har inte heller saknat amningsfåtölj. Men om man nu vill lägga pengar på en amningsfåtölj verkade babyproffsens skön.
Själv konstaterade jag att den tar mycket plats och inte var så snygg, att vi skulle vilja ha den som vanlig fåtölj sedan. (Kanske finns andra tyger än i min affär.)Det är ju en begränsad om än intensiv period som man ammar och matar på det viset, så när jag blivit mer varm i kläderna och kom på att luta mot väggen i sängen och bulla upp med kuddar (var tvungen att sitta och amma då dotterna hade fraktur på ena sidan och inte kunde ligga och vila på den)och hittade möbler och kuddar hemma som funkade försvann mycket av de ömma uppdragna axlarna och det var inte intressant längre att köpa en så dyr lösning.
Tullsta var jättebra i början,men sedan uppstod problemet med att fötterna tog i som Tage07 skrev om.Nu sitter vi isoffan med extra stöd.
Jag hade turen att ha fått en långsmal vanlig prydnadskudde i present för ett par år sedan, som plötligt visade sig vara perfekt "armbågshöjd" vid amning och matning. I början hade jag den bredvid mig i Tullsta för jag kom för högt med armen hon vilade på annars. Nu när hon växt ut Tullstan, visade sig denna praktiska kudde oxå vara lika lång som min soffa är djup så nu lägger jag den på den sida om mig där det saknas armstöd när Ella matas.