Olika kulturer
Är du och din partner uppväxta i samma kultur, eller kommer ni från olika?
Har ni samma religion?
Är lite nyfiken på hur det funkar i relationen om man svarat ja på dessa två frågor...
Är du och din partner uppväxta i samma kultur, eller kommer ni från olika?
Har ni samma religion?
Är lite nyfiken på hur det funkar i relationen om man svarat ja på dessa två frågor...
Vi är uppvuxna i olika luturer men har nu samma religon
kulturer ska det stå
Vill du berätta? (Nyfiken..!) :)
Det funkar jättebra för oss, inga direkta kulturkrockar.
Våra familjer funkar bra ihop, våra mammor påminner en del oom varandra hehehe.
Vilket land kommer du ifrån?Är du gift
Vi är uppväxta i muslimska länder, dock finns det olikheter i våra traditioner och seder. Med islam kunde vi ta bort dessa olikheter. Rättare sagt följer vi ingen speciell kultur nu. Islam förenat oss och det räcker mer än väl.
Jag är svensk och min man kommer från Nordafrika.
Det har alltid fungerat bra för oss, tror det är pga att han är en väldigt klok och öppen person samt att jag kunde mycket om hans kultur innan. FÖr det ÄR skillnader, och det kan vara både intressant, spännande, lärorikt och svårt...
Jag har träffat en man från Nordafrika, och jag undrar hur är det med kulturkrockar?
Ibland undrar jag om relationen har någon chans, för han är muslim och jag är kristen, jag har inte för avsikt att konvertera.
Ja det har den verkligen - det gäller att prata med varandra om olikheterna, och ta del av den andras seder och vanor tror jag.
Men visst, det kan vara jobbigt ibland, för ni ser med största sannorlikhet en del saker på olika sätt...
Jag är svensk och min man kommer från Somalia.
Snacka om olika kulturer, men det funkar jättebra för oss.
Det gäller ju att prata innan man ex skaffar barn så man vet vart man står och hur man vill uppfostra dom