• Anonym

Han älskar mig hela tiden...

Så klart, men måste han säga det!?!?

Han säger alltid att han älskar mig.. och förväntar sig nästan att få höra det tillbaka också. Jag säger också till honom att jag älskar honom.. Men inte HELA tiden... någon gång per dag kanske...

Och det som stör mig mest är att han säger det jämt när jag är lite irriterad osv.. det känns som att han stör mig "sur-tid".. för det känns konstigt och falskt att smila upp ett "jag älskar dig" när jag inte alls KÄNNER så preeecis då... och jag känner mig bara ännu surare (alltså jag känner mig som EN surare kärring) när jag INGET säger tillbaka...

Ibland frågar han även om inte jag älskar honom när han sagt det till mig.. Men jag säger det när det känns naturligt.. inte för att han säger det...

Suck.. :-P

Hur har ni det?

Så klart är jag glad att han säger att han älskar mig.. men det blir ibland lite som "vardags-snack" och innebörden klingar av..

• Svar på tråden Han älskar mig hela tiden...
  • Marvinna

LÅter som att han säger det för att han är osäker.

• Anonym
    Marvinna skrev 2007-11-01 00:22:27 följande:
    LÅter som att han säger det för att han är osäker.
    På vad?
  • miss maple

Vi säger det inte varje dag precis.
    Det ska användas när det känns rätt att säga det om du förstår vad jag menar.
    Jag vet dom som säger det så fort dom avslutar ett telefonsamtal till varandra.
    Tycker på nåt sätt att den frasen förlorar sin mening om det sägs stup i kvarten.

• Anonym

vi brukar säga det i telefonen.. och jag kan säga det när vi ligger och myser osv.. men han kan säga det typ när vi sitter och käkar.. och då inget romantiskt utan bara vid en vanlig middag hemma.. Eller ja nästan när som helst.. när vi sitter i bilen osv... Så jag undrar lite hur han känner innan han säger det...

Jag brukar verkligen känna "Ahh, jag älskar dig" och då säger jag det.. den känslan kommer inte helaaaa tiden...

• Anonym

Jag och min man säger det till varann hela dagarna varje dag. När han säger det först så säger jag de efteråt eller tvärtom. Jag älskar att höra han säga att han älskar mig, känns nästan som att han säger det för lite till mig.

• Headrush

Han kanske söker bekräftelse?

• Anonym

Förrsten, vi säger det alltid i telefonen när han jobbar av den anledningen att han kör lastbil på nätterna och jag känner att om han dör i en lastbilsolycka eller nått så vill jag ha de sagt.. så jag KÄNNER det alltid när vi pratar då.. För jag är rädd om honom..

• Marvinna

Osäker på hur du känner för honom. Han behöver bekräftelse hela tiden på att du älskar honom. Har han alltid varit så här?

• Anonym
    Marvinna skrev 2007-11-01 00:31:27 följande:
    Osäker på hur du känner för honom. Han behöver bekräftelse hela tiden på att du älskar honom. Har han alltid varit så här?
    Hmm.. jag vet inte om han är det.. jag säger det ju iaf flera ggr per dag.. i början av vårat förhållande så var det han som hade svårt att visa känslor.. han stötte bort mig flera ggr och vad livrädd för att släppa sitt ungkarlsliv... och det tog jag ganska hårt.. han kanske försöker kompensera mig.. vem vet?
  • CinnamonMai

Min tjatar väl inte precis hela tiden, men visst händer det att han säger det flera gånger på en dag. Ibland i helt meningslösa situationer som när vi lagar mat. Det har jag inget emot. Det viktiga är väl inte när han säger det utan att han gör det.

Dessutom brukar han säga det när jag är arg. Ibland blir jag arg på skitlöjliga saker och då säger han så för att irritera mig och få mig att inse att jag är ganska löjlig. Det funkar.

Svar på tråden Han älskar mig hela tiden...