• JeanetteLA

V. 11 och "mensvärk"??

Hej

Är i vecka 11 (10+5) och har haft som mensvärk hela dagen idag. Är det nån mer som haft det runt denna veckan? Jag vet att det är väldigt vanligt precis i början (kände själv av det v. 5-6). Jag har fått reda på att jag har bakåtliggande livmoder - kan det ha med det att göra?

• Svar på tråden V. 11 och "mensvärk"??
  • BrödernaBus

Det är växtvärk du känner och helt ofarligt. Det känns precis som mensvärk gör (inget vidare skönt) men lilla pyret måste ha mer utrymme ju =) Är själv i v 14 (13+6) och jag känner av det mer eller mindre varje dag.

• Gumlan

Så kommer du känna till och från hela graviditeten Så det är bara att vänja sig. det är växtvärk.

• JeanetteLA

Skönt att höra att man inte är ensam. Jag visste ju att det var vanligt, men inte hur långt in i graviditeten man känner av det. Vet du om det kommer hålla i sig, till och från, under hela graviditeten? Man kan ju inte hjälpa att bli lite nervös (har haft ett ma tidigare), men samtidigt trodde jag nog inte att det var nåt farligt. Det är ju inte jättesmärtsamt, bara en slags dov, malande "värk".

Härligt iallafall att den lilla krabban växer på där inne! Har varit på ett VUL (i vecka 9) och då såg vi det lilla hjärtat banka på för fullt. Har nästa läkarbesök på tisdag, 6 november, och ser verkligen fram emot det. Min läkare sa att om allt ser bra ut då så sjunker risken för missfall till 1%!

Hur mår du annars?

• JeanetteLA

Ok, där fick jag svar på det Tack Gumlan!

• cattizzz

ja jag är i vecka 14 13+1 och jag känner oxxå av det nästan hela tiden

• JeanetteLA

Ok. Det kanske är ett sånt vanligt symtom att folk inte ens nämner det...det är underförstått att alla har det! Blev bara lite orolig eftersom jag inte kännt av det på ett tag, och så idag har det malt på hela dagen.

• BrödernaBus

Jag har haft turen att må bra hela tiden bortsett från trötthet och järnbrist. Jag är mer än tacksam att jag mått så bra som jag gjort hittills, tänker på alla stackare som mår illa och kräks i 9 månader :S *ryser*

Hur mår du själv för övrigt JeanetteLA?

• JeanetteLA

Kan inte klaga jag heller. Har mått lite illa till och från hela dagarna nu de senaste 3 veckorna, men har klarat mig undan spyandet, tack o lov! Har själv en kompis som spydde i 9 månader, stackarn! Mår oftast sämre framåt kvällarna, och har haft halsbränna varje kväll nu den senaste veckan. Men som sagt, det är mindre "krämpor" och ärligt talat är jag faktiskt bara glad över att ha lite symtom...förhoppningsvis betyder ju det att allt är som det ska denna gången (hade inga symtom förra gången och då slutade det i missfall i v. 7). Så med andra ord -- jag klagar inte!

Måste vara skönt att ha tagit sig igenom de första 12 veckorna! Längtar så jag dör tills dess att man vet att den mest kritiska tiden är över!

• BunnyBrown

Aha! Försökte föklara för min pojkvän att det kändes anorlunda igår. Hade knappt kännbar "mensvärk" från svanken och in, som snart gick över. Då vet jag varför och att det kan återkomma. Kändes inte lika lilla som när jag har mens. Hoppas inte jag får sådana kramper :/

• JeanetteLA

Nej, det är inte alltid det lättaste att förklara för man/pojkvän hur man mår och vad man känner...

Svar på tråden V. 11 och "mensvärk"??