• Marie Antoinette

Kan man pierca sig när man är gravid?

Jag ska på en finare tillställning nästa vecka och skulle så gärna vilja ha örhängen. Jag har haft det tidigare men lät det växa igen i tonåren. Nu saknar jag det, och har sett ett par som jag jättegärna skulle vilja ha. Kan man ta hål i öronen när man är gravid (vecka 7)? Tänkte ur infektionssynpunkt och dylikt.

• Svar på tråden Kan man pierca sig när man är gravid?
  • Isalel

Dom som piercar vet säkert det, men kan inte tänka mig att det skulle ha någon betydelse? skulle vara värre om du skulle pierca navel :)

• JoLi

du måste ju ha läk örhänge i minst någon vecka innan man får byta ut mot andra örhängen.

• Cocco

Man ska ju undvika alla piercingar när man är i ett känsligt läge eftersom de läker betydligt sämre då.
    Jag har igen aning hur en graviditet påverkar men bara en lite förkylning kan göra att läkningen drar ut flera veckor.
    Det är inget kul med variga piercingar jag lovar. Min navel varade sig hur länge som helst innan jag fick bukt med den.

• Baby Animal

Det är ju inte farligt att pierca sig eller tatuera sig under graviditeten, men dom avråder till dig för mammans skull då emmunförsvaret inte är lika högt och läkningen kan ta längre tid.

Annars hade jag tatuerat mig igen i somras :-P

• LovelyMeLovelyYou

Ingen fara. Min pappa tog hål i öronen på folk innan och han tog på gravida utan problem.

Mitt enda råd är att ha i läkörhängen så länge som du ska! Annars går d åt skogen

• Baby Animal

Cocco, hur gjorde du med naveln? Jag börjar ge upp min navelpiercing nu efter 7mån kämpande..

(Sry att jag snodde din tråd just nu..)

• Marie Antoinette

Baby Animal
    Sno på

Tack för svaren, jag har sett ett par vita örhängen som läkörhängen som jag tycker var väldigt diskreta. Det enda jag funderade på var om det var dumt att riskera att dra på sig en hudinfektion när man är gravid.

• GashH

jag är i vecka 13 och piercade öronen för 2 veckor sedan. Nemas problemas

• AennilKs

Bumpar den gamla tråden ; nej man får inte bli piercad när man är gravid. Gick till en piercing studio och de sade direkt till mig när jag kom in att de inte tillåter det. Detta pga den försämrade läkningsprocessen och risken för inflammation. Inte bra för bebis.

Svar på tråden Kan man pierca sig när man är gravid?