• OZgirl

Skillnad på Pampers Baby-Dry (grön) vs Active-Fit (lila)?

Min dotter väger nu 7 kg och har vuxit ur New Baby 3 (de gula). Vi har nu de lila Active-Fit, men de läcker i benet om hon bajsar på natten och man inte byter på typ 30 sekunder.

Jag undrar nu om det är nån skillnad på modellen Baby-Dry jämfört med Active-Fit? Kanske Baby-Dry funkar bättre på natten?

Vet nån av er?

Jag har varit inne på Pampers hemsida, men det är en av de sämsta sidor jag har sett!

Lillfirren = en fin guzzilago!
  • Svar på tråden Skillnad på Pampers Baby-Dry (grön) vs Active-Fit (lila)?
  • Chewie

Jag har ju fått för mig att just Baby dry är en nattblöja, men jag kan ha helt fel!

• Lequisha

Nu bor jag inte ens i sverige så jag har egentligen ingen aning om era blöjor.
    Men är det som här, så är active fit smalare i grenen än den andra, för att barnet ska kunna röra sig mer utan att det ska hindra och skava. Kanske därför det läcker mer och då inte är bra som nattblöja.

• TriBelle

active fit är ju anpassade för barn som rör sig mycke, och dom kan man dra åt lite extra lixom :)
    baby dry har jag aldrig provat någon längre tid..

jag är super nöjd med euroshopper.. läcker aldrig och håller en hela natt utan att min son blir blöt ;)
    plus att dom endast kostar 63:-
    jag va jätte skeptisk till att prova ett "b" märke.
    men jag är verkligen super nöjd :)

• Pluttesnuttan

Du kan spänna spännena snett neråt i stället så blir de tajtare runt låren. Annars så skiljer de inte så mkt. Själv tycker jag activ fit är högre i ryggen och kan svälja mer kiss... Men babydry e riktigt bra de med.

• Mora

jag köper de gröna, de är bra, jag har lånat de lila av syrran nån gång o tycker inte de är lika bra, vet inte vad det är för skillnad men de gröna är bättre!

• mamsen76

Active fit är superbra! Resåret i sidorna gör att blöjan sitter mycket bättre. Nya blöjan som det görs reklam för (Huggies) ska va ännu bättre tom

På sophögen låg en giraff......
  • VildaMatilda

Vi använder bara baby-dry, funkar jättebra på vår dotter som är ganska smal. Kolla bara så att du köper de paketen som heter "Pampers baby-dry caterpillar flex". Jag har någon gång köpt ett paket som inte hette caterpillar flex och de var ganska dåliga...

Det är fler blöjor i baby-dry paketen än i active-fit... Lycka till!!

Svar på tråden Skillnad på Pampers Baby-Dry (grön) vs Active-Fit (lila)?